Koncern Swatch według wstępnych danych zwiększył w 2010 r. sprzedaż 18,8 proc. do 6,44 mld franków. Najsilniej bo 24,5 proc. wzrosły obroty w kanale biżuteria i zegarki, segment produkcyjny poprawił się o 7,5 proc. zaś sprzedaż systemów elektronicznych 11,7 proc.

Firma jest największym na świecie producentem zegarków oraz także mechanizmów powstających na zlecenie innych firm. Wyniki są warte zauważenia, ponieważ udało się osiągnąć silny wzrost mimo rekordowo silnego franka, który mocno osłabia konkurencyjność szwajcarskiego eksportu.

Jak podaje firma w komunikacie w grudniu zanotowała w segmencie zegarków i biżuterii 21 proc. wzrost sprzedaży, zaś w styczniu utrzymuje się dwucyfrowa dynamika. - To optymistyczny początek do utrzymania silnego wzrostu sprzedaży w tym roku - czytamy.

Do koncernu poza flagową marką Swatch znaną choćby z kolorowych, plastikowych zegarków należą też takie marki jak Breguet, Blancpain, Glashütte Original, Omega, Tiffany & Co. (tylko w zakresie produkcji czasomierzy), Longines, Rado czy ck Watch.