Henkel: dobrze w Polsce i na świecie

Niemiecki producent detergentów, kosmetyków i klejów wypadł dobrze w 2010 r. w Polsce i na świecie. W tym roku chce rosnąć szybciej od rywali

Publikacja: 01.03.2011 13:46

Henkel: dobrze w Polsce i na świecie

Foto: Bloomberg

Henkel Polska zwiększył roczne obroty do 1,67 mld z 1,59 mld, czyli o 4,8 proc., a liczone euro jeszcze bardziej. Prezes Janusz Gołębiowski ocenił miniony rok jako bardzo udany.

W dziedzinie kosmetyków Henkel umocnił pozycję lidera dzięki także udanemu debiutowi w 2009 r. na naszym rynku marki Syoss (skok sprzedaży o 194 proc.)

Dział środków piorących i czystości awansował z 5 miejsca kilka lat temu na drugie, z udziałem rynkowym 25,6 proc., a z roku na rok zmniejsza dystans do lidera (Procter and Gamble). Proszek Persil zajmuje drugą pozycję, a Perwoll do prania wełny zwiększył udział w rynku o 3 proc.

Dział klejów budowlanych (np. Ceresit) i konsumenckich odczuł skutki spowolnienia gospodarczego, więc sprzedaż zmalała, ale w latach 2005-9 osiągnął skok o 30 proc., a w tym roku spodziewa się ponownego ożywienia.

- Warunki gospodarcze są nadal wyzwaniem, zwłaszcza jeśli chodzi o konkurencyjne środowisko, w jakim działamy i rosnące koszty surowców — stwierdził w Düsseldorfie prezes Henkla, Duńczyk Kasper Rorsted przedstawiając roczny bilans.

Właściciel m.in. proszku Persil, mydła Fa, środków do pielęgnacji włosów Schwarzkopf, kleju w sztyfcie Pritt, klejów i uszczelniaczy Loctite zwiększył zyski netto o 82 proc. do 1,143 mld euro i obroty o 11,2 proc. do 15,1 mld, więc kierownictwo firmy zaproponuje na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy wypłatę wyższej dywidendy: 0,72 od akcji uprzywilejowanej i 0,7 od zwykłej.

W minionym roku Henkel unowocześnił swe logo i zmienił hasło na„Excellence is our passion" (Doskonałość naszą pasją), co zdaniem prezesa Rorsteda przyczyni się do dalszego wzmocnienia wizerunku marki Henkel na świecie.

Dyrekcja zakłada, że w tym roku gospodarka światowa osiągnie poprawę o ok. 3 proc., sama firma przewiduje wzrost organiczny o 3-5 proc, dzięki czemu marża operacyjna EBIT wzrośnie do 13 proc. z 12,3 w 2010 r., a rok później do 14 proc.

 

Henkel Polska zwiększył roczne obroty do 1,67 mld z 1,59 mld, czyli o 4,8 proc., a liczone euro jeszcze bardziej. Prezes Janusz Gołębiowski ocenił miniony rok jako bardzo udany.

W dziedzinie kosmetyków Henkel umocnił pozycję lidera dzięki także udanemu debiutowi w 2009 r. na naszym rynku marki Syoss (skok sprzedaży o 194 proc.)

Pozostało 83% artykułu
Biznes
Wada respiratorów w USA. Philips zapłaci 1,1 mld dolarów
Biznes
Pierwszy maja to święto konwalii. Przynajmniej we Francji
Biznes
Żałosne tłumaczenie Japan Tobacco; koncern wyjaśnia, dlaczego wciąż zarabia w Rosji
Biznes
„Nowy gaz” coraz mocniej uzależnia UE od Rosji. Mocne narzędzie szantażu
Biznes
„Rzeczpospolita” po raz drugi przyzna — Orły ESG
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił