Henkel: dobrze w Polsce i na świecie

Niemiecki producent detergentów, kosmetyków i klejów wypadł dobrze w 2010 r. w Polsce i na świecie. W tym roku chce rosnąć szybciej od rywali

Publikacja: 01.03.2011 13:46

Henkel: dobrze w Polsce i na świecie

Foto: Bloomberg

Henkel Polska zwiększył roczne obroty do 1,67 mld z 1,59 mld, czyli o 4,8 proc., a liczone euro jeszcze bardziej. Prezes Janusz Gołębiowski ocenił miniony rok jako bardzo udany.

W dziedzinie kosmetyków Henkel umocnił pozycję lidera dzięki także udanemu debiutowi w 2009 r. na naszym rynku marki Syoss (skok sprzedaży o 194 proc.)

Dział środków piorących i czystości awansował z 5 miejsca kilka lat temu na drugie, z udziałem rynkowym 25,6 proc., a z roku na rok zmniejsza dystans do lidera (Procter and Gamble). Proszek Persil zajmuje drugą pozycję, a Perwoll do prania wełny zwiększył udział w rynku o 3 proc.

Dział klejów budowlanych (np. Ceresit) i konsumenckich odczuł skutki spowolnienia gospodarczego, więc sprzedaż zmalała, ale w latach 2005-9 osiągnął skok o 30 proc., a w tym roku spodziewa się ponownego ożywienia.

- Warunki gospodarcze są nadal wyzwaniem, zwłaszcza jeśli chodzi o konkurencyjne środowisko, w jakim działamy i rosnące koszty surowców — stwierdził w Düsseldorfie prezes Henkla, Duńczyk Kasper Rorsted przedstawiając roczny bilans.

Właściciel m.in. proszku Persil, mydła Fa, środków do pielęgnacji włosów Schwarzkopf, kleju w sztyfcie Pritt, klejów i uszczelniaczy Loctite zwiększył zyski netto o 82 proc. do 1,143 mld euro i obroty o 11,2 proc. do 15,1 mld, więc kierownictwo firmy zaproponuje na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy wypłatę wyższej dywidendy: 0,72 od akcji uprzywilejowanej i 0,7 od zwykłej.

W minionym roku Henkel unowocześnił swe logo i zmienił hasło na„Excellence is our passion" (Doskonałość naszą pasją), co zdaniem prezesa Rorsteda przyczyni się do dalszego wzmocnienia wizerunku marki Henkel na świecie.

Dyrekcja zakłada, że w tym roku gospodarka światowa osiągnie poprawę o ok. 3 proc., sama firma przewiduje wzrost organiczny o 3-5 proc, dzięki czemu marża operacyjna EBIT wzrośnie do 13 proc. z 12,3 w 2010 r., a rok później do 14 proc.

 

Henkel Polska zwiększył roczne obroty do 1,67 mld z 1,59 mld, czyli o 4,8 proc., a liczone euro jeszcze bardziej. Prezes Janusz Gołębiowski ocenił miniony rok jako bardzo udany.

W dziedzinie kosmetyków Henkel umocnił pozycję lidera dzięki także udanemu debiutowi w 2009 r. na naszym rynku marki Syoss (skok sprzedaży o 194 proc.)

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne