Reklama

Hotelarze chcą budować w Polsce

Największe globalne sieci planują inwestycje na polskim rynku hoteli ekonomicznych

Publikacja: 03.05.2011 20:29

Hotelarze chcą budować w Polsce

Foto: Bloomberg

Louvre Hotels Group (LHG), druga w Europie i ósma na świecie grupa hotelarska, powstała w końcu kwietnia z połączenia sieci Louvre Hotels i Golden Tulip, będzie inwestować w Polsce. Zdaniem ekspertów branży, w grę może wchodzić dziesięć hoteli, które powstałyby w najbliższych pięciu latach. To kolejny globalny inwestor, który powiększy dość skąpą jak na potrzeby rynku sieć hoteli ekonomicznych. LHG, która w tym roku chce wybudować 80 hoteli, głównie w Europie oraz Azji, a w kolejnych pięciu latach stawiać po 100 kolejnych rocznie, posiada w Polsce dziesięć obiektów – Campanile, Kyriad i Premiere Classe.

Według Andrzeja Szafrańskiego, szefa branżowego miesięcznika „Hotelarstwo", kolejne inwestycje byłyby realizowane przy współudziale Warimpeksu we Wrocławiu, Bydgoszczy i Zielonej Górze, a następnie w Gdańsku, Katowicach, Poznaniu, Krakowie i Rzeszowie. LHG miałby także wprowadzić na polski rynek markę Tulip. – Możliwe, że pierwszym obiektem, który zmieni markę na Tulip, będzie warszawski Kyriad Prestige. Dziś nie pasuje do strategii marketingowej LHG, a po rebrandingu stałby się flagowym hotelem tej marki w Polsce – uważa Szafrański.

Segment hoteli ekonomicznych powiększy w tym samym czasie największa sieć hotelarska na świecie – Wydham. W ramach umowy podpisanej z Colliers International, do 2016 r. uruchomi w Polsce co najmniej dziesięć moteli pod ekonomiczną marką Super 8. To na początek: w planach sieci jest otwarcie 200 moteli w ciągu najbliższych dziesięciu lat. – Planujemy, że w regionie znajdą się po dwa hotele Super 8: na obrzeżach dużego miasta oraz przy stacjach benzynowych przy głównych trasach – tłumaczy partner w dziale inwestycji hotelowo-rekreacyjnych Colliers International Alex Kloszewski.

Sieć w Polsce będzie rozwijać także inny globalny potentat – Best Western. W końcu marca uruchomił swój pierwszy hotel w Warszawie. – To jeden z najważniejszych etapów naszego rozwoju w regionie państw bałtyckich – podkreśla Saija Kekkonen, dyrektor zarządzający Best Western na Finlandię, kraje bałtyckie i Polskę.

Zdaniem Janusza Mitulskiego, partnera w firmie konsultingowej Horwath HTL, rynek hoteli ekonomicznych jest obecnie jednym z najbardziej perspektywicznych, zwłaszcza w odniesieniu do dziesięciu największych miast w Polsce. Przesądzają o tym niskie nakłady inwestycyjne (ok. 200 tys. zł na pokój), wysoka efektywność operacyjna oraz krótki okres wymagany do osiągnięcia maksymalnej zdolności operacyjnej – zaledwie dwa – trzy lata, gdy hotele konferencyjne potrzebują czterech – pięciu lat. – Dzięki temu hotele te są odporne na wahania koniunktury oraz pozwalają uzyskać szybki zwrot z inwestycji – twierdzi Mitulski.

Reklama
Reklama

Według Instytutu Hotelarstwa w styczniu 2010 r. najwięcej hoteli w Polsce funkcjonowało w standardzie trzygwiazdkowym: 42,4 proc. z 1934 obiektów. Drugie pod względem liczby  były hotele dwugwiazdkowe – 34,6 proc., następnie jednogwiazdkowe – 11,8 proc. Obiektów luksusowych jest znacznie mniej: czterogwiazdkowe stanowią 8,8 proc., pięciogwiazdkowe – 2,4 proc. Ale w segmencie ekonomicznym duża część hoteli ze względu na lokalizację, standard wyposażenia, wielkość czy liczbę pracowników nie jest dostosowana do wymagań rynku. Tymczasem o sukcesie hoteli sieciowych decydują przede wszystkim: klimatyzacja, Internet, dobre śniadania. Dlatego ekonomiczne hotele sieciowe skutecznie konkurują z hotelami prywatnymi skategoryzowanymi wyżej. – Ich ekspansja sprawi, że obiekty prywatne będą musiały podnosić standard – zaznacza Mitulski.

Louvre Hotels Group (LHG), druga w Europie i ósma na świecie grupa hotelarska, powstała w końcu kwietnia z połączenia sieci Louvre Hotels i Golden Tulip, będzie inwestować w Polsce. Zdaniem ekspertów branży, w grę może wchodzić dziesięć hoteli, które powstałyby w najbliższych pięciu latach. To kolejny globalny inwestor, który powiększy dość skąpą jak na potrzeby rynku sieć hoteli ekonomicznych. LHG, która w tym roku chce wybudować 80 hoteli, głównie w Europie oraz Azji, a w kolejnych pięciu latach stawiać po 100 kolejnych rocznie, posiada w Polsce dziesięć obiektów – Campanile, Kyriad i Premiere Classe.

Pozostało jeszcze 80% artykułu
Reklama
Biznes
Etyka w biznesie – inwestycja czy kaprys regulatorów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Patronat Rzeczpospolitej
Innowacja wymaga odwagi
Biznes
Nadchodzi „przebudzenie”? Eksperci prognozują lepsze czasy dla start-upów
Biznes
Polacy szukają oszczędności, UE odcina się od rosyjskiego gazu, awaria Amazona
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Lotniska się rozwijają pomimo prawa zamówień publicznych
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama