Reklama
Rozwiń
Reklama

Udogodnienia dla klientów kupujących w sieci

Zaostrza się walka firm kurierskich o klienta kupującego w Internecie. Na doręczaniu paczek z towarami z sieci można zarobić nawet 2 mld zł rocznie

Publikacja: 22.08.2011 16:11

Udogodnienia dla klientów kupujących w sieci

Foto: Fotorzepa, Marian Zubrzycki

Firma DPD wprowadziła właśnie nową usługę dla klientów odbierających paczki. Zostaną powiadomieni SMS o przesyłce i sami zdecydują, czy chcą odebrać ją tego dnia, czy wysyłając zwrotnego SMS przełożą termin dostawy o dzień, dwa lub trzy (wpisując w treści sms odpowiednio 1,2 lub 3).

- E-commerce idzie naprzód w niesamowitym tempie. To z jednej strony wynik dynamicznego rozwoju technologii, ale też potrzeby cywilizacji, ponieważ klienci mają coraz mniej czasu. Nowoczesne rozwiązania zorientowane na indywidualnego odbiorcę są więc koniecznością - Maciej Głowacki, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu DPD Polska.

W ub.r. DPD Polska doręczyła 34 mln paczek. Aż 30 procent z nich to przesyłki z towarami kupionymi w Internecie. Jak mówi dyrektor Głowacki firma w najbliższym czasie planuje wprowadzić kolejne rozwiązania ułatwiające życie klientom kupującym w sieci Internet.

Szybko rozwijający się rynek e-commerce sprawił, że także firma InPost, która w całym kraju ulokowała już 400 Paczkomatów InPost, czyli maszyn do samodzielnego nadawania lub odbierania przesyłek z towarami z Internetu postanowiła przyspieszyć decyzję o wprowadzeniu na rynek kolejnych urządzeń. W tym roku w polskich miastach stanie kolejnych 200 maszyn InPostu, a na koniec przyszłego roku ma ich być w całym kraju tysiąc, wobec 800 początkowo planowanych. - Około 15 proc. klientów rynku e-commerce jest skłonnych samemu odebrać paczkę z automatu i nie czekają aż przyniesie im przesyłkę kurier - to zdecydowanie nasz target. Te 15 proc. klientów rocznie odbiera ok. 20 mln przesyłek, jest to i tak pięć razy mniej niż w Wielkiej Brytanii, więc pokazuje to potencjał rynku - mówi Rafał Brzoska, prezes firmy Integer.pl, do której należy InPost. Jak dodaje 20 miesięcy wolumeny paczek, które dostarcza jego firma do paczkomatów rosną i są miesiące, że jest to wzrost dwucyfrowy.

Zdaniem Brzoski, to co wyróżnia ofertę InPostu od ofert firm kurierskich to cena i szybkość. - Nikt na rynku nie dostarcza paczki za 5,40 zł a w dodatku 98 proc. przesyłek jest doręczona do paczkomatów następnego dnia. Tymczasem statystyki światowych firm kurierskich to poniżej 80 proc. przesyłek doręczonych tak szybko - mówi Brzoska.

Reklama
Reklama

Według szacunków prezesa Brzoski, rynek paczek typu Business to customer, to ok. 120-150 mln przesyłek rocznie, włącznie z paczkami zwykłymi doręczanymi przez listonoszy Poczty Polskiej. Średnia cena dostarczenia paczki to ok. 10 zł. Wartość rynku szacuje się więc na 1,5- 2 mld zł.

Poczta Polska też walczy o klientów sklepów internetowych. W ubiegłym miesiącu firma poinformowała o możliwości odbiorcu e-przesyłek w kolejnych 156 punktach pocztowych. - Aktualnie w ponad 1,5 tysiąca placówkach poczty w całym kraju można odbierać e-przesyłkę - mówi Zbigniew Baranowski, rzecznik Poczty Polskiej.

UPS, jedna z największych firm kurierskich na świecie, w Polsce w ciągu ostatnich dwóch lat zanotowała 50 procentowy wzrost liczby paczek z towarami z Internetu. - E-handel wyznacza obecne standardy i przyszłe trendy dla naszej branży a pod względem wzrostu wartości rynku e-commerce, Polska już od kilku lat jest liderem w Europie Środkowej - mówi Grzegorz Urban, dyrektor marketingu UPS Polska. Przywołuje dane z raportu firmy Gemius „E-commerce w Polsce w oczach internautów", z których wynika, że prognozowany wzrost jego wartości tego rynku w 2011 roku ma wynieść 17 proc. Urban dodaje, że firmy kurierskie w tym biznesie pełnią nie tylko rolę doręczycieli paczek z towarami, ale zajmują się także obsługą zamówień dla e-sklepów, outsourcingiem powierzchni magazynowych, zarządzaniem logistyką magazynową. - To szeroki wachlarz wymagań e-biznesu, którym firmy logistyczne powinny sprostać - mówi Urban.

Dyrektor Głowacki podkreśla, że na właśnie wprowadzonej usłudze ,,iSMS" skorzystają wszystkie zainteresowane strony biznesu e-commerce. - Dla klienta indywidualnego to prosty i wygodny sposób na zdefiniowanie dogodnego dla niego czasu odbioru przesyłki przy minimum wysiłku – w końcu telefon komórkowy to dziś nieodłączne narzędzie komunikacji. Dla sklepu internetowego oznacza to większą skuteczność dostaw towarów już przy pierwszej próbie doręczenia przez kuriera, a tym samym większe obroty w biznesie.  Natomiast dla firmy kurierskiej oznacza to bardziej efektywne wykorzystanie zasobów, ponieważ kurierowi łatwiej będzie zastać klienta w domu – mówi Maciej Głowacki.

Firma DPD wprowadziła właśnie nową usługę dla klientów odbierających paczki. Zostaną powiadomieni SMS o przesyłce i sami zdecydują, czy chcą odebrać ją tego dnia, czy wysyłając zwrotnego SMS przełożą termin dostawy o dzień, dwa lub trzy (wpisując w treści sms odpowiednio 1,2 lub 3).

- E-commerce idzie naprzód w niesamowitym tempie. To z jednej strony wynik dynamicznego rozwoju technologii, ale też potrzeby cywilizacji, ponieważ klienci mają coraz mniej czasu. Nowoczesne rozwiązania zorientowane na indywidualnego odbiorcę są więc koniecznością - Maciej Głowacki, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu DPD Polska.

Pozostało jeszcze 86% artykułu
Reklama
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama