Kolejne firmy wchodzą na rynek energetyków

Oryginalne opakowania i smaki mają zachęcić do kupowania napojów energetyzujących. Chętnych, aby na nich zarobić, wciąż przybywa

Publikacja: 19.09.2011 02:53

Rynek energetyków

Rynek energetyków

Foto: Rzeczpospolita

Nietypowy pomysł, jak zawojować polski rynek energetyków warty ok. 700 mln zł, ma firma Naviron. Po Słowacji, Węgrzech, Austrii i Włoszech także u nas będzie sprzedawać napoje w opakowaniach w kształcie ręcznego granatu i gaśnicy.

– Chcemy je wprowadzić do sklepów w Polsce na przełomie października i listopada 2011 roku – mówi „Rz" Krzysztof Bocheński, dyrektor generalny spółki Naviron Polska. Firma zamierza wejść do czołówki rynku, a następnie rozpocząć produkcję w Polsce. Jedną z opcji jest zakup fabryki napojów.

Tym, co ma przyciągnąć konsumentów do produktów Navironu, są nie tylko opakowania, ale także cena, nietypowe smaki oraz zawartość witamin. Granat o pojemności 0,25 l, ma kosztować od 3,3 do 3,99 zł. Będzie miał m.in. smak wiśniowo-miętowy.

Producentów szukających dla siebie nisz na rynku energetyków jest coraz więcej. W tym roku firma PB Group – Premium Beverages, właściciel marki Blow, jako pierwsza w Polsce oferuje napój energetyczny dla kobiet. Natomiast spółka Las Vegas Power Energy Drink rozszerzyła ofertę o energetyk o smaku kawy.

– Na polskim rynku napojów energetyzujących skończyły się łatwe czasy – mówi Adam Bogacz, dyrektor ds. rozwoju Browaru Sulimar, który oferuje także napoje energetyczne.

Po latach dwucyfrowych zwyżek rynek energetyków zaczyna się nasycać. W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy tego roku wielkość ich sprzedaży była o niecałe 4 proc. wyższa niż przed rokiem.

Tymczasem na  rozszerzanie oferty decydują się też firmy, które weszły na rynek energetyków w czasach jego szybkiego rozwoju. Markę Burn w wersji z sokiem owocowym oferuje Coca-Cola. Od stycznia do lipca łączna wielkość jej sprzedaży urosła o

33 proc. Nad nowymi produktami pracuje także Ustronianka, producent marki Riders. Po ośmiu miesiącach 2011 r. sprzedaż jej energetyków urosła o 12 proc.

Nietypowy pomysł, jak zawojować polski rynek energetyków warty ok. 700 mln zł, ma firma Naviron. Po Słowacji, Węgrzech, Austrii i Włoszech także u nas będzie sprzedawać napoje w opakowaniach w kształcie ręcznego granatu i gaśnicy.

– Chcemy je wprowadzić do sklepów w Polsce na przełomie października i listopada 2011 roku – mówi „Rz" Krzysztof Bocheński, dyrektor generalny spółki Naviron Polska. Firma zamierza wejść do czołówki rynku, a następnie rozpocząć produkcję w Polsce. Jedną z opcji jest zakup fabryki napojów.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?