Rośnie sprzedaż Smirnoff Black

W ciągu ostatniego roku sprzedaż marki koncernu Diageo urosła o niemal 90 proc. W tym czasie popyt na wódkę w Polsce skurczył się o ponad 3 proc.

Publikacja: 01.12.2011 14:41

Rośnie sprzedaż Smirnoff Black

Foto: Bloomberg

Marka brytyjskiego giganta alkoholowego – należy do niego także m.in. whisky Johnnie Walker – jest obecnie czwartą najpopularniejszą wódką importowaną w Polsce. Z danych  firmy badawczej Nielsen wynika, że od listopada 2010 r. do października 2011 r. wielkość jej sprzedaży poszła w górę o niemal 90 proc. Natomiast w tym samym okresie wartość sprzedaży Smirnoffa Black urosła o ponad 50 proc.

- Nasze sukcesy sprzedażowe to efekt zarówno konsekwentnej strategii promocyjnej, jak i upodobań smakowych Polaków ­ ­- mówi Tomasz Beszterda, specjalista ds. marketingu Diageo na Europę Wschodnią.  – Nasza wódka wytwarzana jest w unikalnym procesie czterokrotnej destylacji i jednokrotnej filtracji. – dodaje.

W kilkudziesięciu krajach, w tym także w Polsce Diageo przeprowadził ostatnio także drugą edycję akcji Smirnoff Nightlife Exchange Project. Jednym z jej celów było wyłonienie tancerza, który będzie towarzyszył Madonnie w  jej trasie koncertowej. Wygrał 23-letni Lil Buck z Memphis  w Stanach Zjednoczonych.

Wpływ na wzrost sprzedaży czarnego Smirnoffa mogła mieć także decyzja, aby latem ubiegłego roku znacznie obniżyć jego cenę. W przypadku opakowania opakowani a 0,7 l w sieciach handlowych spadła ona wówczas z ok. 60 zł do ok. 50 zł.

W czasie, gdy Smirnoffowi Black udało się zrobić skok w sprzedaży na polskim rynku, łączna sprzedaż wódek importowanych spadła o ponad 5 proc. Natomiast cały rynek wódki w Polsce skurczył się w tym czasie o 3,3 proc.

 

Więcej o importowanych wódkach w piątkowym papierowym wydaniu „Rzeczpospolitej"

Biznes
Słabnąca sprzedaż aut uderza w polski przemysł motoryzacyjny
Biznes
Sprzedajemy nie tylko gaz
Biznes
Nowe sankcje USA na Rosję. Przejęcie Santandera. Unia kusi naukowców z USA
Biznes
USA daleko do 5 proc. PKB na obronność
Biznes
Budowa fregaty Burza rozpoczęta w Stoczni Wojennej
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku