Reklama

Pęknięcia na wielkich Airbusach

Australijski Qantas i Singapore Airlines zapewniły podróżnych, że nie ma zagrożenia dla bezpieczeństwa po wykryciu pęknięć na skrzydłach kilku A380, także w ich flotach

Publikacja: 06.01.2012 17:15

Pęknięcia na wielkich Airbusach

Foto: Bloomberg

Airbus ujawnił w czwartek, że wykryto „drobne pęknięcia" w kilku odrzutowcach, ale jego zdaniem nie stanowią one problemu w zakresie bezpieczeństwa i zalecił sposób ich usunięcia.

Australijski przewoźnik potwierdził takie pęknięcia w jednym ze swych 10 superjumbo. „Drobniutkie pęknięcia znaleziono w żebrach skrzydła A380 i jest on naprawiany w Singapurze – wyjaśniła rzeczniczka Qantasa. – Nie jest wymagane żaden natychmiastowe działanie użytkowników A380, bo pęknięcia te nie zagrażają w niczym bezpieczeństwu lotu" – dodała.

Rysy niemal niewidoczne gołym okiem o niecałym centymetrze długości znajdują się na samolocie, którego jeden z silników eksplodował w powietrzu w listopadzie 2010 r. po starcie z Singapuru. „W postępowaniu wyjaśniającym stwierdzono, że pęknięcia te nie mają związku z incydentem z  silnikiem. Pękniecie zostało naprawione" – dodała rzeczniczka

Konkurencyjny Singapore Airlines stwierdził również  w minionym roku podobne pęknięcia na skrzydłach dwóch z 14 A380 i  naprawił  je. „ W drugim półroczu podczas kontroli technicznej znaleziono pęknięcia na kilku podstawach żeber skrzydła A380 – głosi oświadczenie  rzecznika SIA, Nicholasa Ionidesa. – Nie stanowią one kwestii bezpieczeństwa i dokonano napraw w tym samolocie. Naprawę przeprowadzono następnie w  drugim samolocie" – dodał.

Airbus wyjaśnił, że stwierdzono małe pęknięcia na kilku nie mających zasadniczego  znaczenia złączach żeber z poszyciem skrzydeł w ograniczonej liczbie A380. „Ustaliliśmy przyczynę, Airbus opracował  procedurę kontroli  i naprawy, która będzie wykonywana rutynowo podczas przewidzianych   przeglądów technicznych co 4  lata. Obecnie Airbus podkreśla, że nie jest zagrożona bezpieczna eksploatacja A380" – stwierdza komunikat z Tuluzy.

Reklama
Reklama

Qantas oświadczył, że dostosuje się w pełni do zaleceń producenta samolotu, by co 4 lata sprawdzać ożebrowania skrzydeł superjumbo pod kątem takich pęknięć.  Organizacja australijskich mechaników lotniczych  ALAEA uważa z kolei, że należy jak najszybciej sprawdzić wszystkie  komponenty skrzydeł superjumbo, aby zapewnić ich strukturalna solidność.

Biznes
Ostrzeżenie szefa NATO, eksport polskich kosmetyków i cła Meksyku na Chiny
Biznes
Nowa Jałta, czyli nieznane szczegóły planu Donalda Trumpa
Materiał Promocyjny
Polska jest dla nas strategicznym rynkiem
Biznes
MacKenzie Scott rozdaje majątek. Była żona Bezosa przekazała ponad 7 mld dolarów
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Biznes
Bruksela pod presją, kredyty Polaków i bariery handlowe w UE
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama