Reklama

Lepszy kwartał Boeinga

Amerykański koncern wypracował lepszy od spodziewanego zysk kwartalny, bo zwiększył tempo produkcji, aby sprostać popytowi

Publikacja: 25.04.2012 17:18

Lepszy kwartał Boeinga

Foto: Bloomberg

Zysk  netto zwiększył się do 923 mln dolarów z 586 mln rok temu, a obroty o 30 proc. do 19,4 mld, podczas gdy najwięksi optymiści spodziewali się 18,4 mld. Portfel zamówień po I kwartale  wzrósł do 380 mld dolarów z 356 mld na początku roku. Koncern z Chicago poprawił więc prognozę rocznego zysku do 4,35 dol./akcję z 4,25, zachował dolny pułap 4,15 dol. i nie zmienił spodziewanej wielkości obrotów 78-80 mld dol.

Koncernowi udało się zwiększyć tempo produkcji wszystkich rodzajów samolotów cywilnych, zebrać zamówienia na nowe maszyny, co w sumie przyczyniło się do rozwiania niepewności w branży o jego wiarygodności. Wizerunek Boeinga ucierpiał w ostatnich 10 latach z powodu różnych problemów, które  opóźniły debiut rynkowy B787 Dreamliner.

- Inwestorzy znów mają zaufanie do tej firmy – stwierdził dyrektor EarlyBirdCapital, Alex Hamilton. – Więc teraz ludzie zaczynają wierzyć je, że uda się jej zrobić to co zapowiada. Osobiście  uważam, że Boeing stoi przed ogromną szansą -  dodał.  Hamilton podkreślił, że zwiększenie od niedawna rytmu produkcji Dreamlinera do 3,5 sztuk miesięcznie z 2,5 jest dowodem na to, iż koncernowi powinno udać się dojście do zakładanych 10 sztuk miesięcznie pod koniec roku.

Na wyniki kwartalne wpłynęło także odrzucenie przez sąd apelacyjny w Kalifornii pozwu firmy Pendrell o zapłacenie 775 mln dolarów w sporze obu firm o kontrakty na wystrzeliwanie satelitów na orbitę okołoziemską. Boeing odłożył te pieniądze na wypadek niekorzystnego werdyktu. Decyzja sądu  sprawiła, że odpis okazał  się zbędny.

Dobre perspektywy zamówień

Boeing dostarczył klientom w I kwartale 137 maszyn, o 32 proc. więcej niż przed rokiem, co liczy się dla jego bilansu, bo przy odbiorze otrzymuje od klienta pełną zapłatę.

Reklama
Reklama

W 2011 r. uzyskał  zamówienia netto (po odliczeniu rezygnacji) na 805 samolotów, znacznie ustępując Airbusowi, który osiągnął rekordową liczbę 1419. Koncern zapowiedział znaczną poprawę w tym roku dzięki  popularności zmodernizowanego samolotu wąskokadłubowego – B737 MAX. W I kwartale  klienci  zadatkowali kupno 412 samolotów, w tym  301 MAX.

Boeing zamierza więc przyśpieszyć tempo ich produkcji do 42 miesięcznie w 2014 r. z obecnie 35.

Prezes Jim McNerney ocenił, że perspektywy firmy są pozytywne, a Boeing skupił swa energię na przyspieszeniu  tempa produkcji.

Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Biznes
Biznes o cyrkularności – co mówią liderzy zmian
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama