Impexmetal stawia na zagraniczne rynki

Metalurgiczna spółka chce powtórzyć sukces swego właściciela – Boryszewa – i urosnąć dzięki inwestycjom w surowce w Azji i Afryce

Publikacja: 29.05.2012 03:31

Roman Karkosik, jeden z najbogatszych Polaków

Roman Karkosik, jeden z najbogatszych Polaków

Foto: Fotorzepa, Małgorzata Pstrągowska Mał Małgorzata Pstrągowska

Akcjonariusze Boryszewa (spółkę kontroluje jeden z najbogatszych Polaków Roman Karkosik) i Impexmetalu (Boryszew jest większościowym udziałowcem) dokonali wczoraj poważnych zmian w zarządach.

– W obu spółkach rozpoczynają się trzyletnie kadencje zarządów. Zastanawialiśmy się w gronie rady nadzorczej, jak najlepiej wykorzystać ten czas do rozwoju Boryszewa i Impex-metalu oraz którzy menedżerowie najlepiej podołają zadaniom – tłumaczy Arkadiusz Krężel, szef rad nadzorczych obu firm. – Priorytetem dla Boryszewa jest restrukturyzacja ramienia motoryzacyjnego, a dla Impexmetalu budowa bazy surowcowej – podkreśla.

Boryszewem pokieruje Piotr Szeliga, dotąd szef Impexmetalu. Impexmetalem zaś Małgorzata Iwanejko – do tej pory... szefowa Boryszewa.

Impexmetal to producent wyrobów z metali kolorowych, głównie aluminium i miedzi. – Naszym głównym celem jest uzyskanie wpływu na koszty produkcji. Dlatego bardzo poważnie myślimy o zaangażowaniu na zagranicznych rynkach i współpracy z tamtejszymi podmiotami mającymi dostęp do złóż boksytu czy mającymi instalacje do elektrolizy – mówi Krężel. Zastrzega, że nie ma żadnego konkretnego projektu, jednak rynek jest bardzo mocno analizowany.

– Pani Iwanejko w ostatnich latach odpowiadała za ekspansję zagraniczną Boryszewa, dlatego na pewno sprawdzi się w Impexmetalu – podkreśla Krężel. Plany firmy skłoniły Boryszew, by nie pobierać w tym roku dywidendy ze spółki (zarząd rekomendował 40 mln zł, czyli 20 gr na akcję).

Boryszew od połowy 2010 roku kosztem prawie 250 mln zł kupił, głównie od syndyków, międzynarodowe spółki produkujące komponenty do aut. Głównym odbiorcą jest grupa Volkswagen.

W zarządzie na nową kadencję pozostał Paweł Miller, odpowiedzialny za rozwój w segmencie automotive. – Główny nacisk kładziemy na restrukturyzację, ale oczywiście będziemy przyglądać się możliwości dalszej ekspansji. Docelowo celujemy w 1 mld przychodów w segmencie – podsumowuje Krężel.

Zgodnie z prognozą w tym roku grupa Boryszewa ma mieć 4,8 mld zł przychodów oraz 218 mln zł zysku netto (z uwzględnieniem mniejszości i działalności zaniechanej).

Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne