W 2012 r. przychody grupy Lego na całym świecie wyniosły 23,4 mld koron (ok. 13 mld zł). Jest to już neimal trzykrotność przychodów ze sprzedaży w 2007 r. oraz piąty z kolei rok, kiedy firma notowuje wzrost przychodów przekraczający 15 proc. Zysk operacyjny firmy wzrósł 40 proc. do 8 mld koron, a zysk netto do 5,6 mld koron. Z kolei marża operacyjna wzrosła do 34 proc. w porównaniu z 30 proc. w 2011 r.
- Są to bardzo dobre wyniki, znacznie lepsze od naszych oczekiwań na początku roku. Wynika to przede wszystkim z faktu, że udało nam się stworzyć i wprowadzić na rynek produkty, które dzieci na całym świecie umieszczały wśród najbardziej pożądanych zabawek na liście marzeń w 2012 r. – mówi Jørgen Vig Knudstorp, dyrektor generalny Lego Group.
Firma podaje także w komunikacie, że ponad 60 proc. zysków pochodzi z corocznych premier. Również w Polsce firma odnotowała zdecydowany wzrost sprzedaży. - Rozwinęliśmy się trzy razy bardziej niż rynek, zwłaszcza zaś znaczny wzrost odnotowała nasza linia Lego City. W 2013 roku spodziewamy się utrzymania tendencji wzrostowej dzięki wprowadzeniu wielu atrakcyjnych nowości - dodaje Villy Outzen, country manager Lego Polska.
Firma systematycznie inwestuje w rozbudowę mocy produkcyjnych. Rozbudowywany jest czeski zakład, powstaje także nowa fabryka na Węgrzech. Jako element strategii zmierzającej do umieszczania zakładów pakujących bliżej rynków podstawowych, na początku 2013 r. Lego ogłosiło plan zamknięcia zakładów pakowania w duńskim Billund w ciągu najbliższych kilku lat.
Firma oczekuje się, że sprzedaż będzie nadal wzrastać w 2013 r., jednak trudna sytuacja gospodarcza na świecie doprowadzi do obniżenia tempa tego wzrostu w 2013 roku w porównaniu z rokiem 2012. Nie zmienia to jednak faktu, że LEGO Group spodziewa się zadowalających wyników w perspektywie całego roku. Duże są oczekiwania związane są z premierą Lego Legendy Chima czyli klocków tematycznych.