Reklama

Polak woli dyskonty

Co drugi Polak robi zakupy spożywcze w sklepie dyskontowym i nic nie wskazuje na to, żeby takie podejście miało się zmienić

Aktualizacja: 08.07.2013 15:58 Publikacja: 08.07.2013 15:51

Polacy wolą zakupy w dyskontach

Polacy wolą zakupy w dyskontach

Foto: Fotorzepa, Raf Rafał Guz

Dyskonty – w Polsce to sieci Biedronka, Lidl, Netto oraz Aldi – przez kilka lat systematycznie uczyły konsumentów, że oferują najniższe na rynku ceny. Dzisiaj nawet jeśli przegrywają pod tym względem z równie ostro obniżającą ceny konkurencją, to stały sie symbolem oszczędności.

Z badania CBOS wynika, że Polacy najczęściej po artykuły spożywcze chodzą właśnie do dyskontów, a zakupy w nich robi 49 proc. osób, z tym, że 24 proc. kupuje w nich tylko niektóre produkty.

Z kolei żywność w niewielkich sklepach osiedlowych w większości kupuje 18 proc. ankietowanych, a 19 proc. kupuje tam prawie połowę zaplanowanych towarów.

Według badania 35 proc. wybiera sieci supermarketów.

CBOS podaje, że Polacy najczęściej kupują żywność często, w zależności od potrzeby, nie robiąc zapasów. Na taki sposób zaopatrywania się w produkty spożywcze wskazuje 38 proc. ankietowanych. Niewiele mniej (32 proc.) robi zakupy raz na kilka dni lub rzadziej, dokupując międzyczasie produkty, które są aktualnie potrzebne. Co dziesiąty badany nabywa żywność tylko raz na tydzień lub raz na kilka dni.

Reklama
Reklama

Prawie co dziesiąty ankietowany (8 proc.) nie ma dominującego sposobu kupowania żywności, a co ósmy (12 proc.) nie robi zakupów wcale lub robi je bardzo rzadko. Zdecydowaną większość tej ostatniej grupy stanowią mężczyźni.

Nowym, ale jeszcze mało rozpowszechnionym miejscem zakupów spożywczych jest internet. Aż 83 proc. Polaków w ogóle nie nabywa żywności tą drogą lub robi to tylko w wyjątkowych przypadkach. Jedynie 17 proc. korzysta z tej formy zakupów. Są to przede wszystkim osoby młode, mające nie więcej niż 45 lat.

Dyskonty – w Polsce to sieci Biedronka, Lidl, Netto oraz Aldi – przez kilka lat systematycznie uczyły konsumentów, że oferują najniższe na rynku ceny. Dzisiaj nawet jeśli przegrywają pod tym względem z równie ostro obniżającą ceny konkurencją, to stały sie symbolem oszczędności.

Z badania CBOS wynika, że Polacy najczęściej po artykuły spożywcze chodzą właśnie do dyskontów, a zakupy w nich robi 49 proc. osób, z tym, że 24 proc. kupuje w nich tylko niektóre produkty.

Reklama
Biznes
AI zagraża programistom, weto Prezydenta i poprawa w europejskim przemyśle
Biznes
Katastrofa rosyjskiej motoryzacji. Sprzedali jeden samochód
Biznes
Maciej Miłosz: Jak wspierać eksport polskiego uzbrojenia
Biznes
Rekord pasażerów na polskich lotniskach, Patrioty z Holandii i zadyszka Bitcoina
Biznes
Na wyniki KGHM-u duży wpływ wywiera silny złoty
Reklama
Reklama