Hiszpańskie firmy coraz częściej emitują obligacje, bo banki nie chcą wiązać się z krajowymi kredytobiorcami, po wzroście do rekordowych rozmiarów nieściągalnych kredytów.
Prywatna firma El Corte Ingles, mająca kilkupiętrowe placówki w centrum większości miast hiszpańskich, mocno odczuła długotrwałą zapaść w gospodarce, w 2012 r. jej zysk zmalał o 12 proc.
Emisja obligacji zacznie się 7 listopada z przeznaczeniem dla inwestorów instytucjonalnych. Oprocentowano je na 2,8 proc. - podobnie jak 2-letnich papierowy emitowanych przez rząd w Madrycie - a termin ich wykupu przypada w grudniu 2015. Uzyskane środki zmniejszą koszty funkcjonowania sieci i obniżą koszty bankowe.
Już w kwietniu pojawiły się sygnały, że sieć zamierza po raz pierwszy wypuścić papiery wartościowe w ramach zróżnicowania źródeł swego finansowania. Sieć będąca barometrem gospodarki kraju osiągnęła w sierpniu porozumienie o refinansowaniu trzech czwartych długu 5 mld euro wobec banków.
Sieć obniżyła ceny żywności i odzieży, aby konkurować z tańszymi markami; oferuje w sprzedaży ratalnej większe artykuły, np. zmywarki do naczyń, zestawy grające, udziela także pożyczek konsumenckich.