Reklama

Rynek komórkowy: T-Mobile będzie walczyć o pierwsze miejsce

Grupa Deutsche Telekom przedstawiła cel na kolejne 4 lata. Firmy należące do niej w krajach Europy Środkowowschodniej mają być liderami swoich rynków do końca 2018 roku. To może być zapowiedź wzmożonej rywalizacji T-Mobile Polska z grupą Zygmunta Solorza-Żaka, operatorem sieci Play oraz Orange Polska.

Publikacja: 14.02.2014 14:46

Rynek komórkowy: T-Mobile będzie walczyć o pierwsze miejsce

Foto: Bloomberg

- W każdym kraju będzie duża rewolucja - zapowiada Claudia Nemat, członek zarządu Deutsche Telekom odpowiedzialna za rynki grupy w Europie w rozmowie z Bloombergiem. Według agencji, za sprawą modernizacji infrastruktury i przejęć mających na celu budowę portfolio usług konwergentnych, DT chce być liderem na każdym z rynków Europy Środkowowschodniej do 2018 roku.

Zdobycie pozycji numer 1 na każdym z rynków DT oznacza konieczność zwiększenia udziałów w takich krajach jak Rumunia i Polska.

W naszym kraju oznaczać to będzie dodatkowe wyzwanie dla konkurentów T-Mobile Polska: Orange Polska i Polkomtela, kontrolowanego przez Zygmunta Solorza-Żaka - podaje Bloomberg.

Nemat udzieliła wywiadu na temat planów DT w Macedonii. Rynek ten jest pierwszym w portfelu DT, gdzie operator obsługuje zarówno klientów sieci stacjonarnej jak i mobilnej w technologii cyfrowej po infrastrukturze określanej jako "all IP".

Nie jest jasne, w jaki sposób zostały zdefiniowane cele dla T-Mobile Polska. W domyśle – czy liczyć będą się przychody ogółem grupy, czy też jego pozycja na podstawowym rynku – telefonii komórkowej.  Po trzech kwartałach 2013 roku T-Mobile Polska zajmował już pierwsze miejsce pod względem aktywnych kart SIM (z 15,667 mln sztuk). W całym ubiegłym roku mógł zanotować spadek liczby użytkowników. Sugerują tak wyniki MNP oraz dane GUS w zestawieniu z wynikami Orange Polska i wstępnymi danymi P4. Według urzędu statystycznego, w Polsce przybyło w ub.r. ponad 2,2 mln kart SIM. Jak informowaliśmy, P4 zwiększył statystyki o 2 mln, a Orange Polska o 430 tys.

Reklama
Reklama

Aby bilans się zgadzał, konkurenci tych dwóch sieci musieli w sumie stracić w 2013 roku około 230 tys. kart SIM.

Obrona pierwszego miejsca pod względem liczby klientów będzie wymagać od T-Mobile Polska wysiłku, biorąc pod uwagę wzmożoną aktywność komercyjną Orange Polska, czy ambicje sieci Play, aby zwiększać udział w rynku.

Z kolei, aby zająć pierwsze miejsce pod względem przychodów na rynku mobilnym T-Mobile Polska musiałby przegonić Polkomtel, operatora sieci Plus, który po trzech kwartałach ub.r. zanotował 5,03 mld zł przychodów – najwięcej w branży. Przychody T-Mobile Polska w tym samym czasie były nieznacznie niższe i wyniosły 4,97 mld zł. Telekom należący do Zygmunta Solorza-Żaka ma przewagę nad konkurencją wynikającą m.in. z dodatkowych wpływów z tytułu umowy o roamingu krajowym z P4. Wprawdzie Play zawarł analogiczne umowy także z Orange i T-Mobile, to umowy te nie były wykorzystywane długo w równie silnym stopniu.

Dane tych firm za cały 2013 rok dopiero będą znane. Orange Polska poinformował, że jego mobilne ramię wypracowało w ub.r. 6,26 mld zł przychodów, o 10,3 proc. mniej niż w 2012 r.

Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Biznes
Biznes o cyrkularności – co mówią liderzy zmian
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama