Reklama
Rozwiń

Rynek komórkowy: T-Mobile będzie walczyć o pierwsze miejsce

Grupa Deutsche Telekom przedstawiła cel na kolejne 4 lata. Firmy należące do niej w krajach Europy Środkowowschodniej mają być liderami swoich rynków do końca 2018 roku. To może być zapowiedź wzmożonej rywalizacji T-Mobile Polska z grupą Zygmunta Solorza-Żaka, operatorem sieci Play oraz Orange Polska.

Publikacja: 14.02.2014 14:46

Rynek komórkowy: T-Mobile będzie walczyć o pierwsze miejsce

Foto: Bloomberg

- W każdym kraju będzie duża rewolucja - zapowiada Claudia Nemat, członek zarządu Deutsche Telekom odpowiedzialna za rynki grupy w Europie w rozmowie z Bloombergiem. Według agencji, za sprawą modernizacji infrastruktury i przejęć mających na celu budowę portfolio usług konwergentnych, DT chce być liderem na każdym z rynków Europy Środkowowschodniej do 2018 roku.

Zdobycie pozycji numer 1 na każdym z rynków DT oznacza konieczność zwiększenia udziałów w takich krajach jak Rumunia i Polska.

W naszym kraju oznaczać to będzie dodatkowe wyzwanie dla konkurentów T-Mobile Polska: Orange Polska i Polkomtela, kontrolowanego przez Zygmunta Solorza-Żaka - podaje Bloomberg.

Nemat udzieliła wywiadu na temat planów DT w Macedonii. Rynek ten jest pierwszym w portfelu DT, gdzie operator obsługuje zarówno klientów sieci stacjonarnej jak i mobilnej w technologii cyfrowej po infrastrukturze określanej jako "all IP".

Nie jest jasne, w jaki sposób zostały zdefiniowane cele dla T-Mobile Polska. W domyśle – czy liczyć będą się przychody ogółem grupy, czy też jego pozycja na podstawowym rynku – telefonii komórkowej.  Po trzech kwartałach 2013 roku T-Mobile Polska zajmował już pierwsze miejsce pod względem aktywnych kart SIM (z 15,667 mln sztuk). W całym ubiegłym roku mógł zanotować spadek liczby użytkowników. Sugerują tak wyniki MNP oraz dane GUS w zestawieniu z wynikami Orange Polska i wstępnymi danymi P4. Według urzędu statystycznego, w Polsce przybyło w ub.r. ponad 2,2 mln kart SIM. Jak informowaliśmy, P4 zwiększył statystyki o 2 mln, a Orange Polska o 430 tys.

Aby bilans się zgadzał, konkurenci tych dwóch sieci musieli w sumie stracić w 2013 roku około 230 tys. kart SIM.

Obrona pierwszego miejsca pod względem liczby klientów będzie wymagać od T-Mobile Polska wysiłku, biorąc pod uwagę wzmożoną aktywność komercyjną Orange Polska, czy ambicje sieci Play, aby zwiększać udział w rynku.

Z kolei, aby zająć pierwsze miejsce pod względem przychodów na rynku mobilnym T-Mobile Polska musiałby przegonić Polkomtel, operatora sieci Plus, który po trzech kwartałach ub.r. zanotował 5,03 mld zł przychodów – najwięcej w branży. Przychody T-Mobile Polska w tym samym czasie były nieznacznie niższe i wyniosły 4,97 mld zł. Telekom należący do Zygmunta Solorza-Żaka ma przewagę nad konkurencją wynikającą m.in. z dodatkowych wpływów z tytułu umowy o roamingu krajowym z P4. Wprawdzie Play zawarł analogiczne umowy także z Orange i T-Mobile, to umowy te nie były wykorzystywane długo w równie silnym stopniu.

Dane tych firm za cały 2013 rok dopiero będą znane. Orange Polska poinformował, że jego mobilne ramię wypracowało w ub.r. 6,26 mld zł przychodów, o 10,3 proc. mniej niż w 2012 r.

- W każdym kraju będzie duża rewolucja - zapowiada Claudia Nemat, członek zarządu Deutsche Telekom odpowiedzialna za rynki grupy w Europie w rozmowie z Bloombergiem. Według agencji, za sprawą modernizacji infrastruktury i przejęć mających na celu budowę portfolio usług konwergentnych, DT chce być liderem na każdym z rynków Europy Środkowowschodniej do 2018 roku.

Zdobycie pozycji numer 1 na każdym z rynków DT oznacza konieczność zwiększenia udziałów w takich krajach jak Rumunia i Polska.

Pozostało jeszcze 82% artykułu
Biznes
Warren Buffett przekazał kolejne miliardy organizacjom charytatywnym
Biznes
Elity Gazpromu prały pieniądze w Portugalii. Lizbona zaostrzy kary
Biznes
Miliardy na światłowody w Polsce. Hurtowy operator skusił banki
Biznes
Słowacja i Węgry blokują sankcje, suwerenność cyfrowa UE i spadek cen mieszkań
Biznes
NATO wzmacnia swoją północ. Gdzie pojawią się kolejne wojska sojuszników?