Szef obu firm, Carlos Ghosn ogłosił teraz o powołaniu ekipy kierowniczej sojuszu po 15 latach bardziej luźnej współpracy. Posunięcia te zaczną obowiązywać od 1 kwietnia i dadzą "natychmiastowy wzrost skuteczności, a powstałe z kolei synergie ułatwią dostarczanie konsumentom pojazdów o wyższej wartości dodanej i zapewnią zachowanie wiodącej pozycji w zakresie innowacji" - stwierdził w komunikacie.
Potwierdzając wcześniejsze plany Ghosn mianował nowych wiceprezesów połączonych działów produkcji, prac badawczo-rozwojowych, zakupów i spraw personalnych. Japończycy z Nissana obejmą kluczowe działy. Tsuyoshi Yamaguchi, wcześniej szef działu płyt i części, będzie odpowiadać za prace badawczo-rozwojowe nad silnikami i pojazdami, także elektrycznymi, a Shohei Kimura pokieruje działem strategii przemysłowej, produkcji i łańcuchem dostaw.
Członkowie kierownictwa Renaulta, Christian Vandenhende i Marie-Francoise Damesin pokierują połączonym działem zakupów i spraw osobowych.
Zachodnie firmy samochodowe przyciśnięte rosnącymi u siebie kosztami z powodu przepisów o emisji spalin, mające do czynienia z ostrzejszą konkurencją na wschodzących rynkach i malejącym popytem poszukiwały fuzji, sojuszy i doraźnych umów o wspólnej produkcji, aby ograniczyć koszty i zwiększyć rentowność.
Renault i Nissan należący do Francuzów w 43,4 proc. (Nissan ma 15 proc. w Renault) wypuszczały nowe modele na wspólnie projektowanych płytach przeznaczone dla masowego odbiorcy, a w styczniu zwiększyły do 4,3 mld euro plany oszczędności do 2016 r.