W 2013 r. w Polsce zarejestrowano tylko 28 aut na prąd

W 2013 roku w Polsce zarejestrowano zaledwie? 28 aut elektrycznych.

Publikacja: 12.05.2014 14:59

W 2013 r. w Polsce zarejestrowano tylko 28 aut na prąd

Foto: ROL

Polski rynek aut z napędem elektrycznym wciąż jest w powijakach. Kierowcy nie chcą  kupować droższych i niefunkcjonalnych samochodów. Dla porównania – w Niemczech sprzedano rok temu ponad 6 tys. aut elektrycznych (dwa razy więcej niż rok wcześniej).

Mimo stosunkowo niewielkiej popularności w Polsce widoczny jest jednak trend wzrostowy. Potwierdza to Dariusz Balcerzyk z Instytutu Samar: – W tym roku w ciągu I kwartału zarejestrowano już 15 samochodów. W tym samym czasie rok temu zaledwie jeden – mówi „Businessweekowi".

Eksperci zakładają, że ten rok w Europie może przynieść znaczny wzrost sprzedaży aut na prąd. Już I kwartał na rynku zachodnioeuropejskim okazał się niezły. Sprzedaż samochodów elektrycznych wyniosła ok. 12,5 tys. sztuk. Oznacza to, że podwoiła się w stosunku do poprzedniego roku.

Najbardziej perspektywicznym rynkiem dla tego typu pojazdów okazuje się Norwegia. Pod koniec 2013 r. auta elektryczne stanowiły tam 11 proc. sprzedaży wszystkich samochodów osobowych. Średnia dla całej zachodniej Europy to 0,4 proc.

W Polsce do niej daleko, mimo że branża walczy o rządowe zachęty dla aut niskoemisyjnych. Z pomocą przychodzą też niektóre samorządy. Zwalniają auta elektryczne z opłat parkingowych lub zezwalają im na wjazd w strefy normalnie zamknięte dla ruchu.

Prócz wysokich cen rozwój tego segmentu skutecznie hamuje brak rozwiniętej infrastruktury (punktów do ładowania), co przy stosunkowo niewielkim zasięgu samochodów elektrycznych może być sporym problemem.

- Więcej w najnowszym numerze Bloomberg Businessweek Polska.

Polski rynek aut z napędem elektrycznym wciąż jest w powijakach. Kierowcy nie chcą  kupować droższych i niefunkcjonalnych samochodów. Dla porównania – w Niemczech sprzedano rok temu ponad 6 tys. aut elektrycznych (dwa razy więcej niż rok wcześniej).

Mimo stosunkowo niewielkiej popularności w Polsce widoczny jest jednak trend wzrostowy. Potwierdza to Dariusz Balcerzyk z Instytutu Samar: – W tym roku w ciągu I kwartału zarejestrowano już 15 samochodów. W tym samym czasie rok temu zaledwie jeden – mówi „Businessweekowi".

Hybrydy
Skoda Kodiaq. Co musisz wiedzieć o technologii PHEV?
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Biznes
Narodowy Instytut Wolności zaprasza organizacje z całego kraju do stolicy i ogłasza dwa nabory wniosków
Biznes
Były pracownik Disneya włamał się do systemu firmy. To miała być zemsta
Biznes
Nietypowy miliarder porzucił Rosję. Ma 23 dzieci, jego pasją jest filozofia
Materiał Promocyjny
Strategia T-Mobile Polska zakładająca budowę sieci o najlepszej jakości przynosi efekty
Biznes
VFS Global rozszerza australijskie i indonezyjskie usługi wizowe