Reklama

Spółki automotive nie będą miały lekko

Spadek popytu, spowolnienie gospodarcze czy bardziej restrykcyjne normy emisji spalin nie pozostaną bez wpływu na sytuację producentów części i akcesoriów samochodowych.

Aktualizacja: 11.07.2019 21:41 Publikacja: 11.07.2019 21:00

Spółki automotive nie będą miały lekko

Foto: Fotorzepa, Tomasz Jodłowski

Coraz więcej argumentów przemawia za tym, że dla branży motoryzacyjnej w Polsce nadchodzą chudsze lata. – Główny kierunek eksportowy, czyli Europa Zachodnia, notował ośmioletni okres wzrostu sprzedaży nowych pojazdów osobowych. Jednak najlepsze czasy dla branży już minęły, a niższy popyt, spowolnienie gospodarcze, wzrost protekcjonizmu czy konieczność dostosowania się do bardziej restrykcyjnych norm emisji spalin sprawiają, że dla sektora rysują się niekorzystne perspektywy – wyjaśnia Grzegorz Sielewicz, główny ekonomista Coface w Polsce. Podkreśla, że polskie firmy mogą odczuć pogorszenie koniunktury mniej dotkliwie z uwagi na utrzymującą się konkurencyjność cen i jakości oraz wiele niedawno przeprowadzonych inwestycji, dzięki którym mogą nawet pozwolić zwiększyć wolumen produkcji motoryzacyjnej w naszym regionie kosztem Europy Zachodniej.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Polska wstrzymuje eksport z Chin, PGZ z licencją na amunicję 155 mm
Biznes
Politechnika Warszawska sprzedaje technologie
Biznes
Mercedes-Benz chce zarejestrować markę w Rosji. Dlaczego robi to teraz?
Biznes
Hyundai w ogniu napięć USA–Korea Płd. Fabryka w Georgii opóźniona przez akcję służb
Biznes
Zakupy systemów antydronowych, kłopoty niemieckiego eksportu i decyzja EBC
Reklama
Reklama