Reklama
Rozwiń
Reklama

CEM w centrum uwagi

Firmy muszą się na nowo zastanowić ?nad całościowym ?podejściem do swoich klientów, i to na wszystkich ?szczeblach decyzyjnych.

Publikacja: 20.10.2014 08:43

Coraz popularniejsze jest podejście określane jako Customer Experience Management (CEM), czyli zarządzanie doświadczeniami klientów. Termin może jeszcze brzmieć nieco egzotycznie, ale robi furorę i takie działania są wdrażane.

W skrócie podejście to oznacza analizę każdego kontaktu klienta z produktem czy firmą, gdyż dzięki sumie takich doświadczeń buduje on swój obraz firmy, a przez to podejmuje decyzje zakupowe. Temu zjawisku poświęcona była konferencja zorganizowana przez „Rz".

– Często za główny składnik takiego podejścia uważane są programy lojalnościowe, choć naprawdę jest to coś zupełnie obok – mówi Marta Bryła-Gozdyra, dyrektor zarządzająca z firmy Everbe, która zajmuje się m.in. tworzeniem strategii oraz wspieraniem implementacji Customer Experience Management. – Trend zaczął się w USA, ale w Polsce coraz więcej firm widzi potrzebę wprowadzenia podobnych rozwiązań – dodaje.

50 tysięcy telefonów miesięcznie wykonują konsultanci Turkcella, uprzedzając o możliwym wysokim rachunku

– Firmy zwykle częściej niż na satysfakcji klienta koncentrują się na osiąganiu jak najlepszych wyników finansowych. Tymczasem zadowolony klient jest gwarancją wzrostu i rentowności: kupuje więcej i poleca firmę swoim znajomym. Przedsiębiorstwa posiadające lojalnych klientów rosną średnio dwukrotnie szybciej niż konkurencja – mówi Michał Dubno, starszy konsultant w Bain & Company.

Reklama
Reklama

Odpowiedzi na pytanie, co konkretnie wpływa na satysfakcję klienta, dostarcza prosta ankieta i powstający w jej wyniku Net Promoter Score, a wdrożenie systemu Net Promoter (NPS) pozwala aktywnie zarządzać i stale monitorować poziom lojalności klienta.

Doświadczeniami z wdrażania CEM podzieliła się Itir Sakalar, odpowiadająca za taki projekt w operatorze telekomunikacyjnym Turkcell. Firma wprowadziła w związku z nim wiele dodatkowych rozwiązań, np. informowanie klientów, że ich rachunek w tym miesiącu może być znacznie wyższy niż zwykle. – Po co to robić, skoro tracimy na tym potencjalne środki. Ale to na tym właśnie polega nowoczesne podejście do klienta – mówiła.    —pm

Biznes
Przełomowy wyrok w Delaware. Elon Musk odzyskuje miliardy
Biznes
Brytyjczycy sprzedają światłowody w Polsce. Orange i APG przejmą Nexerę
Biznes
90 mld euro dla Ukrainy, droższy prąd i miliardowy kontrakt ICEYE
Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama