Do końca dekady w Niemczech zacznie się produkcja nowego SUV-a, który obok modelu Insignia stanie się drugim flagowym autem marki. Z kolei nowe układy napędowe mają przyczynić się do obniżenia kosztów produkcji i zmniejszenia zużycia paliwa.
Jak podkreśliła w czasie swojej drugiej wizyty w Niemczech prezes General Motors, Mary Barra, marka Opel ma strategiczne znacznie dla GM. - Dodatkowe inwestycje pomogą marce ponownie zabłysnąć i wzmocnić naszą pozycję w Europie. To wyraźny sygnał zaangażowania GM w rozwój Opla w Niemczech i w pozostałych krajach Europy – powiedziała.
Do połowy przyszłego roku w zakładzie w Eisenach, gdzie produkowane są małe modele Opla, powstanie trzecia zmiana. - To dobre wieści dla zakładu w Eisenach, ponieważ obserwujemy ogromny popyt na modele ADAM i nową Corsę – stwierdził dyrektor generalny Grupy Opel, Karl-Thomas Neumann. Na tę ostatnią – Corsa wejdzie na rynek z początkiem przyszłego roku – zebrano już przeszło 45 tys. zamówień.
Na inwestycjach General Motors skorzysta także Polska. W roku 2017 w Tychach ruszy produkcja całkowicie nowych, 4-cylindrowych jednostek napędowych przeznaczonych dla kilku modeli Opla. Inwestor rozbuduje o blisko jedną trzecią istniejące hale produkcyjne i zainstaluje nowe linie. Ich zdolności będą sięgać 200 silników rocznie. Produkcja będzie w dużym stopniu zautomatyzowana. Ponieważ na miejscu będzie powstawać znacznie więcej elementów silnika niż w przypadku obecnej jednostki, dotychczasowy montaż przekształci się w pełny proces produkcji. Rozbudowa fabryki w Tychach pozwoli zwiększyć zatrudnienie u poddostawców. - Przy tego typu inwestycjach jedno miejsce pracy powstające w fabryce silników z reguły przekłada się na 3-4 nowe miejsca pracy w jej otoczeniu – przyznają przedstawiciele General Motors Poland.
W przyszłym roku ruszy także produkcja nowego modelu astry w fabryce w Gliwicach. Zakład już zaczął poszukiwania nowych pracowników, Rekrutacja prowadzona przez firmę Addeco ma objąć w sumie ok. 300 osób. Oznacza to, że zatrudnienie w gliwickim zakładzie wzrośnie do ok. 3,3 tys. osób. Na terenie fabryki powstają dwa nowe budynki, gdzie znajdzie się dodatkowe miejsce pod wyposażenie spawalni oraz magazyn paneli. Wiadomo już, że przy produkcji Astry V mają być zastosowane zupełnie nowe technologie. Nowością będzie m.in. laserowe spawanie dachów prowadzone w specjalnej komorze, które gwarantuje idealną pod względem wizualnym jakość łączonej powierzchni.