Opel rozpoczyna wielkie inwestycje

Ćwierć miliarda euro w fabrykę aut w Russelsheim, przeszło pół miliarda w fabryki silników i przekładni w Russelsheim, Kaiserslautern i w Tychach – tyle zainwestuje Opel w zwiększenie konkurencyjności swoich samochodów.

Publikacja: 22.11.2014 10:00

Modele Opla, kupowane przez klientów indywidualnych, zdominowały w tym roku wiele popularnych segmen

Modele Opla, kupowane przez klientów indywidualnych, zdominowały w tym roku wiele popularnych segmentów tej części rynku

Foto: Bloomberg

Do końca dekady w Niemczech zacznie się produkcja nowego SUV-a, który obok modelu Insignia stanie się drugim flagowym autem marki. Z kolei nowe układy napędowe mają przyczynić się do obniżenia kosztów produkcji i zmniejszenia zużycia paliwa.

Jak podkreśliła w czasie swojej drugiej wizyty w Niemczech prezes General Motors, Mary Barra, marka Opel ma strategiczne znacznie dla GM. - Dodatkowe inwestycje pomogą marce ponownie zabłysnąć i wzmocnić naszą pozycję w Europie. To wyraźny sygnał zaangażowania GM w rozwój Opla w Niemczech i w pozostałych krajach Europy – powiedziała.

Do połowy przyszłego roku w zakładzie w Eisenach, gdzie produkowane są małe modele Opla, powstanie trzecia zmiana. - To dobre wieści dla zakładu w Eisenach, ponieważ obserwujemy ogromny popyt na modele ADAM i nową Corsę – stwierdził dyrektor generalny Grupy Opel, Karl-Thomas Neumann. Na tę ostatnią – Corsa wejdzie na rynek z początkiem przyszłego roku – zebrano już przeszło 45 tys. zamówień.

Na inwestycjach General Motors skorzysta także Polska. W roku 2017 w Tychach ruszy produkcja całkowicie nowych, 4-cylindrowych jednostek napędowych przeznaczonych dla kilku modeli Opla. Inwestor rozbuduje o blisko jedną trzecią istniejące hale produkcyjne i zainstaluje nowe linie. Ich zdolności będą sięgać 200 silników rocznie. Produkcja będzie w dużym stopniu zautomatyzowana. Ponieważ na miejscu będzie powstawać znacznie więcej elementów silnika niż w przypadku obecnej jednostki, dotychczasowy montaż przekształci się w pełny proces produkcji. Rozbudowa fabryki w Tychach pozwoli zwiększyć zatrudnienie u poddostawców. - Przy tego typu inwestycjach jedno miejsce pracy powstające w fabryce silników z reguły przekłada się na 3-4 nowe miejsca pracy w jej otoczeniu – przyznają przedstawiciele General Motors Poland.

W przyszłym roku ruszy także produkcja nowego modelu astry w fabryce w Gliwicach. Zakład już zaczął poszukiwania nowych pracowników, Rekrutacja prowadzona przez firmę Addeco ma objąć w sumie ok. 300 osób. Oznacza to, że zatrudnienie w gliwickim zakładzie wzrośnie do ok. 3,3 tys. osób. Na terenie fabryki powstają dwa nowe budynki, gdzie znajdzie się dodatkowe miejsce pod wyposażenie spawalni oraz magazyn paneli. Wiadomo już, że przy produkcji Astry V mają być zastosowane zupełnie nowe technologie. Nowością będzie m.in. laserowe spawanie dachów prowadzone w specjalnej komorze, które gwarantuje idealną pod względem wizualnym jakość łączonej powierzchni.

Nowa astra pozwoli lepiej wykorzystać zdolności produkcyjne gliwickiej fabryki. – Na pewno będziemy produkować o 30-40 procent więcej samochodów niż obecnie – powiedział „Rzeczpospolitej" szef General Motors Manufacturing Poland, Andrzej Korpak. Dziś w gliwickich zakładach produkowane jest w sumie pięć modeli: Astra w czterech wersjach (3-drzwiowa, 4-drzwiowa, 5-drzwiowa oraz sportowa OPC), oraz kabriolet Cascada.

Rynek polski jest bardzo ważny dla niemieckiej marki, zwłaszcza, że Opel notuje w Polsce coraz lepsze wyniki sprzedaży. Modele Opla, kupowane przez klientów indywidualnych, zdominowały w tym roku wiele popularnych segmentów tej części rynku. Przykładowo Corsa ze sprzedażą 3590 sztuk w okresie od stycznia do października 2014, zajęła pierwsze miejsce w swojej kategorii (sprzedaż dla klientów indywidualnych). Liderami swoich segmentów zostały także miejski SUV Mokka (1280 sprzedanych samochodów) oraz rodzinny minivan Meriva (982 aut).

- W tym roku ponad 30 proc. więcej klientów indywidualnych wybrało samochody naszej marki. Liczymy na to, że wprowadzona właśnie oferta wyprzedażowa jeszcze bardziej umocni pozycję Opla wśród liderów sprzedaży na polskim rynku – twierdzi dyrektor generalny General Motors Poland, Wojciech Mieczkowski.

Do końca dekady w Niemczech zacznie się produkcja nowego SUV-a, który obok modelu Insignia stanie się drugim flagowym autem marki. Z kolei nowe układy napędowe mają przyczynić się do obniżenia kosztów produkcji i zmniejszenia zużycia paliwa.

Jak podkreśliła w czasie swojej drugiej wizyty w Niemczech prezes General Motors, Mary Barra, marka Opel ma strategiczne znacznie dla GM. - Dodatkowe inwestycje pomogą marce ponownie zabłysnąć i wzmocnić naszą pozycję w Europie. To wyraźny sygnał zaangażowania GM w rozwój Opla w Niemczech i w pozostałych krajach Europy – powiedziała.

Pozostało 83% artykułu
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?