W 2017 r. pojawi się kolejna wersja tego hatchbacka, ale grupa zaniecha pewnie produkcji wersji 2-drzwiowej, bo maleje na nią popyt — stwierdziły dwie osoby znające sprawę. Polo następnej generacji będzie powstawać tylko w wersji 4-drzwiowej. Auto produkowane od 40 lat zajęło w 2014 r. czwarte miejsce w Europie pod względem sprzedaży, za Golfem, Fordem Fiestą i Renaultem Clio — podała firma badania rynku JATO.
Grupa z Wolfsburga zmniejsza liczbę części i rezygnuje z niedochodowych modeli jak np. kabriolet Eos, bo chce zwiększyć oszczędności marki VW, największej pod względem sprzedaży i dostaw, do 5 mld euro rocznie do 2017 r. Wprowadza stopniowo modułową płytę podłogową MQB, na której produkuje coraz więcej modeli. Polo jeszcze z niej nie korzysta.
- Planowo realizujemy nasz program efektywności — stwierdził w Genewie prezes Martin Winterkorn. Rzecznik VW powiedział, że nie ma jeszcze decyzji co do przyszłej gamy Polo i Beetle. O zaprzestaniu produkcji 2-drzwiowych Polo dla zaoszczędzenia 200 mln euro podał „Der Spiegel". Zdaniem tygodnika garbus unowocześniony po raz ostatni w 2011 r. miałby także zniknąć z produkcji.
Inwestycja w Meksyku
W poniedziałek Volkswagen ma ogłosić o zainwestowaniu około miliarda dolarów w rozbudowę fabryki w Puebli w Meksyku. Zwiększenie produkcji kompaktowego modelu Tiguan pozwoli zatrudnić dodatkowe 1900 osób. Rzeczniczka Consuleo Minutti odmówiła skomentowania tej informacji.
Do grudnia łączne inwestycje w sektor motoryzacji w Meksyku doszły do 19 mld dolarów. Volkswagen uruchomił rozległy zakład w Puebli w 1964 r., w ubiegłym roku wyprodukował tam 475 121 pojazdów na ok. 3,2 mln w całym kraju — wynika z danych branżowej organizacji AMIA.