Volkswagen likwiduje kolejne modele

Volkswagen zaprzestanie zapewne produkcji 2-drzwiowego Polo, jednego z głównych modeli w Niemczech, bo przyspiesza cięcie kosztów. Zwiększy za to produkcję w Meksyku

Publikacja: 07.03.2015 07:53

Volkswagen likwiduje kolejne modele

Foto: Bloomberg

W 2017 r. pojawi się kolejna wersja tego hatchbacka, ale grupa zaniecha pewnie produkcji wersji 2-drzwiowej, bo maleje na nią popyt — stwierdziły dwie osoby znające sprawę. Polo następnej generacji będzie powstawać tylko w wersji 4-drzwiowej. Auto produkowane od 40 lat zajęło w 2014 r. czwarte miejsce w Europie pod względem sprzedaży, za Golfem, Fordem Fiestą i Renaultem Clio — podała firma badania rynku JATO.

Grupa z Wolfsburga zmniejsza liczbę części i rezygnuje z niedochodowych modeli jak np. kabriolet Eos, bo chce zwiększyć oszczędności marki VW, największej pod względem sprzedaży i dostaw, do 5 mld euro rocznie do 2017 r. Wprowadza stopniowo modułową płytę podłogową MQB, na której produkuje coraz więcej modeli. Polo jeszcze z niej nie korzysta.

- Planowo realizujemy nasz program efektywności — stwierdził w Genewie prezes Martin Winterkorn. Rzecznik VW powiedział, że nie ma jeszcze decyzji co do przyszłej gamy Polo i Beetle. O zaprzestaniu produkcji 2-drzwiowych Polo dla zaoszczędzenia 200 mln euro podał „Der Spiegel". Zdaniem tygodnika garbus unowocześniony po raz ostatni w 2011 r. miałby także zniknąć z produkcji.

Inwestycja w Meksyku

W poniedziałek Volkswagen ma ogłosić o zainwestowaniu około miliarda dolarów w rozbudowę fabryki w Puebli w Meksyku. Zwiększenie produkcji kompaktowego modelu Tiguan pozwoli zatrudnić dodatkowe 1900 osób. Rzeczniczka Consuleo Minutti odmówiła skomentowania tej informacji.

Do grudnia łączne inwestycje w sektor motoryzacji w Meksyku doszły do 19 mld dolarów. Volkswagen uruchomił rozległy zakład w Puebli w 1964 r., w ubiegłym roku wyprodukował tam 475 121 pojazdów na ok. 3,2 mln w całym kraju — wynika z danych branżowej organizacji AMIA.

Meksyk jest siódmym na świecie producentem samochodów i czwartym eksporterem. Ponad 80 proc. pojazdów trafia zagranicę. W 2014 r. łączna produkcja wzrosła o 27 proc. wobec 2013 r., do 2020 r. Meksyk będzie wypuszczać ponad 5 mln — ocenia AMIA.

Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne