- Trochę szkoda czasu, jest tyle innych tematów - mówił uśmiechając się dobrotliwie Dieter Zetsche, prezes Daimlera podczas trwających do 15 marca targów motoryzacyjnych w Genewie.
- Ale o co wam chodzi z tym Apple? - śmiał się Carlos Ghosn, prezes Renault-Nissan Alliance.
Obaj twardo zapewniali, że taka konkurencja nie nie spędza im snu z oczu, chociaż już dzisiaj widać, chociażby po liście obecności na targach elektroniki użytkowej w Las Vegas, że obie branże bardzo się do siebie zbliżają.
Najróżniejsze rozwiązania IT są już instalowane w autach od lat, tak naprawdę, to przełomem była chyba współpraca Fiata z Applem przy produkcji Fiata „500". O Sergio Marchionne, szefie Fiata, mówiono wtedy, że oszalał na punkcie IT. Ale dzisiaj firmy idą coraz dalej, jak chociażby General Motors i Opel ze swoim systemem OnStar, który pokazuje jak można skomunikować auto.
- Auto nietrudno jest wyprodukować - zapewnia prezes Apple, Tim Cook. Jego firma zatrudniła już 200 inżynierów, którzy pracują nad silnikiem elektrycznym. reszta ma być „domowa", czyli praktycznie jest już gotowa.