- Przygotowujemy się do ogłoszenia w tym roku kontraktu sprzedaży A400M. Mamy nadzieję na wywołanie efektu domina - stwierdził na marginesie konferencji w Stambule Antonio Rodriguez Barberan z kierownictwa działu wojskowo-kosmicznego Airbusa. Nie podał żadnych szczegółów o potencjalnej sprzedaży, wielkości kontraktu czy nazwy kupującego.
Kilku klientów, m.in. Niemcy i Turcja, skarżyło się na częste odraczanie dostaw samolotów do transportu ciężkiego sprzętu i ludzi. Airbus przyznał w 2014 r., że czekają go dodatkowe opóźnienia w dostawach, odpisał na to 551 mln euro.
Ankara zapowiedziała, że zmusi producenta do zapłacenia kar umownych albo do zaproponowania usług w zamian za opóźnione dostawy. Odrębnie turecki urząd zamówień dla wojska spodziewa się podpisania z Airbusem porozumienia o wspieraniu serwisu A400M.
Kilka krajów europejskich: Niemcy, Francja, W. Brytania, Hiszpania, Belgia i Luksemburg oraz Turcja i Malezja postanowiły wspólnie kupić za pośrednictwem urzędu zamówień sprzętu wojskowego OCCAR wojskowy samolot transportowy, który jest mniejszy od C-130 Lockheda Martina ale większy od C-17 Boeinga.