Handlowy powyżej oczekiwań

Bank Handlowy miał wyższy zysk od prognoz, ale to zasługa odwrócenia rezerw. Przychody były słabsze niż oczekiwano.

Publikacja: 06.11.2020 11:44

Handlowy powyżej oczekiwań

Foto: Fotorzepa, Rafał Guz

Citi Handlowy miał w III kwartale 115 mln zł zysku netto, o 14 proc. więcej niż prognozowano. Rezultat jest o 1 proc. wyższy niż rok temu i o 29 proc. niż w poprzednim kwartale. Po trzech kwartałach zysk netto wyniósł 230 mln zł wobec 306 mln zł rok temu.

- Wyniki Banku Handlowego jeśli spojrzymy tylko na linię zysku netto nie były złe, ale była to jedynie zasługa rozwiązania rezerw. Pozostałe pozycje prezentują się już znacznie mniej korzystnie – jeden z najsilniejszych w sektorze spadków wyniku odsetkowego i marży odsetkowej, spadek dochodów prowizyjnych, podczas gdy większość banków notuje wzrosty tej pozycji, pokazują skalę problemów z utrzymaniem zadowalającej rentowności. Nawet spadek wydatków jest niższy niż w innych bankach, przy silniejszym zmniejszeniu dochodów. Zmiana wolumenów kredytowych kw./kw. też nieco gorsza niż średnia sektora. Rezultaty oceniamy więc jako dość słabe, zwłaszcza pod względem wyniku operacyjnego. Wskaźnik P/E dla wyników kwartalnych w stos. rocznym wyniósł 8.8 czyli dość nisko – ocenia Marcin Materna, dyrektor działu analiz Millennium DM.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Banki
Ludwik Kotecki, RPP: Adam Glapiński złamał naszą dżentelmeńską umowę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Banki
Były prezes państwowego banku chińskiego idzie do więzienia
Banki
Kolejna awaria w największym polskim banku w ciągu dwóch dni
Banki
Bank centralny Rosji wspomaga wojnę Putina
Materiał Promocyjny
Świąteczne prezenty, które doceniają pracowników – i które pracownicy docenią
Materiał Promocyjny
Click to Pay podbija polski rynek - Mastercard rozszerza nowy standard płatności kartą w internecie