Reklama

Handlowy powyżej oczekiwań

Bank Handlowy miał wyższy zysk od prognoz, ale to zasługa odwrócenia rezerw. Przychody były słabsze niż oczekiwano.

Publikacja: 06.11.2020 11:44

Handlowy powyżej oczekiwań

Foto: Fotorzepa, Rafał Guz

Citi Handlowy miał w III kwartale 115 mln zł zysku netto, o 14 proc. więcej niż prognozowano. Rezultat jest o 1 proc. wyższy niż rok temu i o 29 proc. niż w poprzednim kwartale. Po trzech kwartałach zysk netto wyniósł 230 mln zł wobec 306 mln zł rok temu.

- Wyniki Banku Handlowego jeśli spojrzymy tylko na linię zysku netto nie były złe, ale była to jedynie zasługa rozwiązania rezerw. Pozostałe pozycje prezentują się już znacznie mniej korzystnie – jeden z najsilniejszych w sektorze spadków wyniku odsetkowego i marży odsetkowej, spadek dochodów prowizyjnych, podczas gdy większość banków notuje wzrosty tej pozycji, pokazują skalę problemów z utrzymaniem zadowalającej rentowności. Nawet spadek wydatków jest niższy niż w innych bankach, przy silniejszym zmniejszeniu dochodów. Zmiana wolumenów kredytowych kw./kw. też nieco gorsza niż średnia sektora. Rezultaty oceniamy więc jako dość słabe, zwłaszcza pod względem wyniku operacyjnego. Wskaźnik P/E dla wyników kwartalnych w stos. rocznym wyniósł 8.8 czyli dość nisko – ocenia Marcin Materna, dyrektor działu analiz Millennium DM.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Banki
Sejm przyjął ustawę o podwyżce CIT dla banków. Co zrobi prezydent?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Banki
Austriacka Grupa Erste: Od 200 lat buduje zaufanie, teraz inwestuje w Polsce
Banki
Jedna z ofiar Jeffreya Epsteina pozwała Bank of America i Bank of New York Mellon
Banki
Prezes banku JP Morgan Chase ostrzega przed rynkowymi „karaluchami”
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Banki
Jakie wyniki pokażą banki za III kwartał? Miliardowe zyski wciąż możliwe?
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama