Materiał powstał przy współpracy z Bank Pekao
Wydarzenia związane z pandemią koronawirusa zmieniły nasze codzienne nawyki. Eksperci są zgodni: zostając w domu, zwiększamy swoje bezpieczeństwo. Zalecenia te powinny być bezwzględnie stosowane przez seniorów, dla których wyjście z domu może się okazać bardzo niebezpieczne.
Co jednak mamy zrobić z codziennymi obowiązkami i przyzwyczajeniami, takimi jak choćby wizyty w banku i płacenie gotówką w okienku za mieszkanie, prąd, gaz czy w sklepie za zakupy? Jak znaleźć sposób na to, by w tej nowej sytuacji zachowywać się bezpiecznie?
Na szczęście w zakresie finansów szerokie możliwości usług i produktów bez wychodzenia z domu daje bankowość elektroniczna i mobilna. Jest dostępna dla każdego, tych młodszych i tych starszych. Jest łatwa i bezpieczna.
Oczywiście przy zachowaniu podstawowych zasad ostrożności, tak naprawdę niewiele różniących się od tych, które stosujemy w życiu codziennym. Nikomu przecież ot tak nie dajemy swoich dokumentów czy kluczy do mieszkania. To samo dotyczy internetu. Banki nigdy w e-mailach czy SMS-ach nie proszą o podanie loginów czy haseł do bankowości elektronicznej. Nie wolno więc nikomu dawać tych wirtualnych kluczy do naszych kont. Nie wolno też klikać w łącza wiadomościach obiecujące nagrody czy jakieś dofinansowanie. Nigdy też nie skanujmy dwustronnie naszych kart płatniczych czy dowodów osobistych i nie wysyłajmy ich e-mailem obcym osobom.