Santander Group to największa grupa finansowa w strefie euro i jedna z największych na świecie. Może się pochwalić ponad 6 tysiącami placówek w Europie i 30 milionami klientów. Geograficzna rozpiętość jej operacji sprawia, że z usług globalnego giganta chętnie korzystają zwłaszcza przedsiębiorstwa nakierowane na ekspansję handlową.
Wsparcie finansowe i doradcze
– Największą korzyścią dla klientów biznesowych Santandera jest fakt, że bank operuje na całym świecie. To oznacza bowiem, że oferuje międzynarodowe rozwiązania, jak choćby globalne zarządzanie płynnością, globalny faktoring czy międzynarodowy serwis obsługi klienta – podkreśla Michael McCarthy, szef bankowości korporacyjnej BZ WBK, polskiego banku kontrolowanego przez Santandera.
Firmy, które planują się rozwijać na nowych rynkach, mogą liczyć również na kompleksowe wsparcie informacyjne. – Oferujemy wiedzę ekspercką dotyczącą warunków rynkowych i przepisów obowiązujących w krajach, w których jesteśmy obecni, robimy to między innymi za pośrednictwem sieci ekspertów International Desk. To nieoceniona pomoc dla przedsiębiorstwa, które planuje rozpocząć lub rozszerzyć swoją działalność zagraniczną. Z naszego wsparcia korzystają również firmy, które planują przejęcia lub są przejmowane – mówi Michael McCarthy.
Ze specjalnych programów Santandera korzystają nie tylko biznesowi giganci, ale również małe i średnie firmy, które mają ambicje, aby rosnąć. Flagowym produktem banku, dostępnym również w Polsce, jest Santander Trade, internetowa platforma biznesowa, która jest dla przedsiębiorców swoistym centrum wymiany informacji, międzynarodowych doświadczeń i możliwości handlowych. Firmy mogą też się ubiegać o tzw. paszport Santandera, dzięki któremu nasi klienci otrzymują ten sam wysoki standard obsługi w oddziałach Grupy Santander na całym świecie.
Bank stawia też na doradztwo. Z myślą o promocji międzynarodowego biznesu powstał program Santander Advance, za pomocą którego przedsiębiorstwa mogą m.in. poszukiwać pracowników, uzyskać informację o szkoleniach i możliwościach rozwoju swojej działalności. W ubiegłym roku Santander uruchomił też szereg nowoczesnych rozwiązań technologicznych wspierających mobilność i pozwalających klientom biznesowym na sprawną komunikację.