Reklama
Rozwiń

Instytucje finansowe opracowały zbiór dobrych praktyk w reklamach kredytów finansowych

Koszt kredytu w reklamie ma być przedstawiony w sposób jednoznaczny i zrozumiały. Ale nie zawsze tak jest, dlatego firmy finansowe opracowały zbiór dobrych praktyk w tym zakresie.

Aktualizacja: 14.03.2016 17:40 Publikacja: 14.03.2016 14:28

Instytucje finansowe opracowały zbiór dobrych praktyk w reklamach kredytów finansowych

Foto: Bloomberg

Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych, organizacja samorządu finansowego, zrzeszającego ponad 70 firm z siedmiu sektorów rynku finansowego, została sygnatariuszem „Dobrych praktyk w zakresie standardów reklamowania kredytu konsumenckiego". Dokument wypracowany został w ramach współpracy Związku Banków Polskich, Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych i Związku Firm Pożyczkowych ma charakter rekomendacyjny. Dzięki temu może wpłynąć na jednolitą praktykę reklamowania produktów finansowych.

Dobre praktyki formułują szczegółowe rekomendacje w obszarze konstruowania przekazów reklamowych, skierowane w głównej mierze do przedsiębiorstw rynku kredytowego, czy szerzej finansowego. Dokument skupia się na trzech aspektach: przedstawia sposób prezentacji treści pouczenia prawnego, zawiera ogólne wytyczne dla tworzenia materiałów reklamowych, a także precyzyjnie określa, jak powinna wyglądać reklama produktu kredytowego w zależności od nośnika, by była zrozumiała i przejrzysta dla odbiorców komunikatu.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Banki
Jak pogodzić cyfrową Alfę z tradycyjnymi Boomersami? Banki mają problem
Banki
Pekao i PZU dogadują szczegóły połączenia
Banki
MF nie chce karać „złych banków”. Ale i tak dołoży im podatków
Banki
Banki z satysfakcją przyjmują wyrok TSUE
Banki
Bank Anglii nie zmienił stóp procentowych