Reklama
Rozwiń

Zadowoleni z usług i lojalni klienci banków

W kategoriach satysfakcja i lojalność klientów w czołówce są: ING, Millennium, mBank oraz Bank Pocztowy.

Aktualizacja: 09.03.2017 05:11 Publikacja: 08.03.2017 19:20

Foto: Fotorzepa/Dariusz Gorajski

Satysfakcja z usług ma wpływ na lojalność klientów, a lojalność kształtowana jest m.in. przez wizerunek marki, ceny oraz zaangażowanie racjonalne i emocjonalne konsumenta. Taki model został zastosowany w Badaniu Satysfakcji Klientów Banków Detalicznych, przeprowadzonym przez ARC Rynek i Opinia. Respondenci byli pytani, w jakim stopniu są zadowoleni z usług banku, w którym mają swój główny rachunek.

Badanie zostało przeprowadzone w dwóch falach: w pierwszym i czwartym kwartale 2016 r. W tak krótkim czasie trudno było się spodziewać dużych przesunięć w rankingu. Satysfakcja z usług banku oraz lojalność wobec niego nie zmieniają się dynamicznie. Wyjątek mogłyby stanowić sytuacje, kiedy wydarzyło się coś szczególnego, co zachwiało relacjami z bankiem. Generalnie instytucje finansowe, które opierają swoją działalność na zaufaniu, bardzo dbają, by nie zawieść klientów.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Banki
Jak pogodzić cyfrową Alfę z tradycyjnymi Boomersami? Banki mają problem
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Banki
Pekao i PZU dogadują szczegóły połączenia
Banki
MF nie chce karać „złych banków”. Ale i tak dołoży im podatków
Banki
Banki z satysfakcją przyjmują wyrok TSUE
Banki
Bank Anglii nie zmienił stóp procentowych