Reklama
Rozwiń
Reklama

Banki zwiększają wreszcie wynik odsetkowy

W lipcu polski sektor bankowy miał 1,56 mld zł zysku netto, o 40 proc. więcej niż rok temu.

Publikacja: 13.09.2021 21:00

Banki zwiększają wreszcie wynik odsetkowy

Foto: Adobe Stock

Po raz pierwszy od półtora roku pozytywny wkład w dynamikę zysku netto miał wynik odsetkowy, czyli kluczowy element rachunku odpowiadający za około 70 proc. przychodów branży. Rezultat ten wyniósł w lipcu 3,8 mld zł, czyli urósł rok do roku o 2,4 proc. Okazał się o ponad 3 proc. wyższy od dołka z wiosny tego roku (który był konsekwencją cięcia stóp procentowych z wiosny 2020 r.).

Za odbicie odpowiada przede wszystkim wzrost akcji kredytowej dzięki dużemu wzrostowi sprzedaży kredytów, głównie mieszkaniowych. Nadal silny okazał się wynik z opłat i prowizji. Wyniósł 1,48 mld zł, co oznacza wzrost o 15 proc. rok do roku. To skutek głównie zwiększonej aktywności klientów, większej liczby transakcji kartami, wymiany walut, prowizji od sprzedaży kredytów i ubezpieczeń. Częściowo przełożyły się na to także podwyżki tabel opłat i prowizji w niektórych bankach oraz wprowadzone nowe prowizje od dużych depozytów przedsiębiorstw.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Banki
Dlaczego banki chętnie wchodzą w fintechowe sojusze?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Banki
ING Bank Śląski z dużym zyskiem i rekordem w hipotekach
Banki
Wyniki mBanku nieco rozczarowały. Ale są i tak wyjątkowe dobre
Banki
Bank Pekao z rekordowym zyskiem w III kwartale. Pomaga wzrost kredytów
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Banki
Masowe zwolnienia w największym banku Rosji. Pracę straci 13,5 tysiąca ludzi
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama