Nagrody i promocje kredytowe dla lojalnych

Banki zmieniają swoje strategie. Zaczynają wreszcie dbać o dotychczasowych klientów. Można liczyć na obniżkę oprocentowania kredytów i niższe opłaty

Publikacja: 21.04.2008 05:10

Banki sięgają po coraz nowsze sposoby na skłonienie klientów do korzystanie z kolejnych produktów. ING Bank Śląski jako pierwszy w Polsce wprowadza program, w którym za korzystanie z jego produktów otrzymuje się punkty, dzięki czemu można robić zakupy w internetowym sklepie po obniżonych cenach. Z ciekawym programem lojalnościowym wystartuje także Allianz Bank, który rozpocznie działalność za kilka miesięcy.

Do tej pory główną nagrodą dla lojalnych klientów w bankach było darowanie lub obniżenie opłat za inne produkty. Najpowszechniej stosuje się je przy naliczaniu opłat za użytkowanie kart kredytowych. Im większa kwota transakcji, tym niższa opłata. Przykładowo posiadacz srebrnej karty kredytowej w Banku BPH, który zrobi nią średnio miesięcznie zakupy za 1500 zł, w kolejnym roku nie zapłaci za jej użytkowanie, przy kwocie 1 tys. zł opłata będzie o połowę niższa, a standardowo wynosi ona 85 zł. Rozbudowany system premiowania za lojalność ma Millennium Bank, niższe oprocentowanie kredytów, wyższe odsetki na produktach oszczędnościowych, a także zwolnienie z opłat za prowadzenie rachunku dla osób korzystających z innych produktów.

85 złotych to standardowa opłata roczna za srebrną kartę w BPH, ale ci którzy robią zakupy za 1500 zł miesięcznie nie zapłacą za nią wcale

MultiBank z kolei otwiera możliwość członkostwa w Klubie Aquarius, zarezerwowanym dla osób o wpływach 5 tys. zł. Lojalni klienci nie muszą spełnić tego wymogu. Nad nowymi pomysłami pracuje także Euro Bank, który od stycznia wydaje karty kredytowe z największym programem lojalnościowym Premium Club.

– Lojalnym klientom oferujemy produkty na preferencyjnych warunkach, według zasady: im dłuższy staż, tym większa zniżka. Nagradzane są także osoby, które przyprowadzą do banku kolejnych klientów. W zamian otrzymają obniżkę oprocentowania kredytu – mówi Wojciech Humiński, wiceprezes Euro Banku.

Program ING Banku Śląskiego jest pierwszym tego typu na naszym rynku. Punkty są naliczane automatycznie za rok wstecz, czyli od marca 2007 r., zarówno za kredyty, jak i np. wpłacane środki. Warunkiem niezbędnym, aby skorzystać z oferty programu, jest korzystanie z ING Bank-OnLine. – Pracując nad programem, chcieliśmy również, aby towary, które oferujemy, były nie tylko atrakcyjne cenowo, ale również użyteczne. Chodziło nam o to, że jeśli ktoś zaciągnie u nas kredyt hipoteczny, to potem może kupić dużo taniej niż w sklepie np. sprzęt AGD – wyjaśnia Szymon Mitoraj, odpowiedzialny w ING Banku Śląskim za powstanie i zarządzanie programem. Według ekspertów Deloitte zaletą programu ING Banku Śląskiego jest to, że premiuje kompleksowo aktywność klienta, a nie tylko, dając bonusy za wybrane produkty. Jego zdaniem tym tropem będą podążać inne banki.

Bank of America ma programy punktowe, za które oferuje nagrody, takie jakich nie można kupić np. spotkanie z ulubioną postacią publiczną. W Stanach Zjednoczonych instytucje finansowe na programy lojalnościowe wydają coraz więcej pieniędzy.

W 2006 roku było to 10 mld dolarów, a według prognoz analityków w 2010 roku kwota ta sięgnie 18 mld dolarów.

Banki sięgają po coraz nowsze sposoby na skłonienie klientów do korzystanie z kolejnych produktów. ING Bank Śląski jako pierwszy w Polsce wprowadza program, w którym za korzystanie z jego produktów otrzymuje się punkty, dzięki czemu można robić zakupy w internetowym sklepie po obniżonych cenach. Z ciekawym programem lojalnościowym wystartuje także Allianz Bank, który rozpocznie działalność za kilka miesięcy.

Do tej pory główną nagrodą dla lojalnych klientów w bankach było darowanie lub obniżenie opłat za inne produkty. Najpowszechniej stosuje się je przy naliczaniu opłat za użytkowanie kart kredytowych. Im większa kwota transakcji, tym niższa opłata. Przykładowo posiadacz srebrnej karty kredytowej w Banku BPH, który zrobi nią średnio miesięcznie zakupy za 1500 zł, w kolejnym roku nie zapłaci za jej użytkowanie, przy kwocie 1 tys. zł opłata będzie o połowę niższa, a standardowo wynosi ona 85 zł. Rozbudowany system premiowania za lojalność ma Millennium Bank, niższe oprocentowanie kredytów, wyższe odsetki na produktach oszczędnościowych, a także zwolnienie z opłat za prowadzenie rachunku dla osób korzystających z innych produktów.

Banki
Sprzedaż Santander Bank Polska da impuls do dużych przetasowań na rynku?
Banki
ING BSK i Citi Handlowy pokazały dobre wyniki
Banki
Kryptowalutowa afera korupcyjna na Litwie. Zamieszany urzędnik banku centralnego
Banki
Zysk Citi Handlowego powyżej oczekiwań rynkowych
Banki
Jak poradził sobie ING BSK w I kwartale? Bank podał wyniki
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem