W trwającej od 7 do 20 października ofercie bank sprzedał 250 mln akcji po cenie 20,5 zł. W ten sposób pozyskał 5,125 mld zł. Emisja była przeprowadzona z zachowaniem prawa poboru tzn. została skierowana do obecnych akcjonariuszy banku.
W ofercie akcji nowej emisji PKO BP inwestorzy złożyli ponad 67,7 tys. zapisów na 247,9 mln akcji, co oznacza, że wykorzystali w ten sposób 99,16 proc. praw poboru. Pozostałe 2,1 mln akcji zostało przydzielone inwestorom, którzy złożyli zapisy dodatkowe.
- Obiecywaliśmy, że będziemy się rozwijać w dwucyfrowym tempie, to też dotyczy zysku i brutto i netto - mówił w czasie debiutu Jagiełło, Zbigniew Jagiełło, prezes banku PKO BP.
Podkreślił, że priorytetem na najbliższy czas jest budowa budżetu na 2010 rok i opracowanie strategii na najbliższe dwa lata.
Jagiełło dodał, że PKO BP nie planuje sprzedaży udziałów w Banku Pocztowym, w którym posiada 25 proc. udziałów.