Klienci coraz bardziej ufają bankom

Mimo kilku głośnych spraw i zastrzeżeniach klientów wobec banków ich zaufanie do sektora rośnie.

Aktualizacja: 02.05.2019 12:58 Publikacja: 02.05.2019 12:55

Klienci coraz bardziej ufają bankom

Foto: AdobeStock

Z 13. edycji badania „Reputacja sektora bankowego” wynika, że 87 proc. respondentów zadeklarowało zaufanie do banku, któremu powierzyło swoje środki, 83 proc. - także doradzającemu pracownikowi tej instytucji, a 75 proc. jest przekonanych o bezpieczeństwie zdeponowanych w banku pieniędzy. Z kolei 81 proc. badanych uważa płatności dokonywane za pomocą karty płatniczej za bezpieczne.

Związek Banków Polskich, dla którego badanie zostało przeprowadzone, podkreśla, że zaufanie do swojego banku urosło w ciągu roku o 3 pkt proc., a do doradcy bankowego o 4 pkt. To dość zaskakujące zjawisko biorąc pod uwagę sporo skarg, które klienci w Polsce kierowali w stronę sektora bankowego. Dotyczyły m.in. sprawy GetBacku i sprzedaży jego obligacji, dystrybucji funduszy ziemi rolnej, kredytów frankowych czy polisolokat.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Banki
BGK udzielił kredytu na przebudowę i modernizację hotelu w centrum… Rzymu
Banki
Jak pogodzić cyfrową Alfę z tradycyjnymi Boomersami? Banki mają problem
Banki
Pekao i PZU dogadują szczegóły połączenia
Banki
MF nie chce karać „złych banków”. Ale i tak dołoży im podatków
Banki
Banki z satysfakcją przyjmują wyrok TSUE
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama