Aktualizacja: 02.05.2019 12:58 Publikacja: 02.05.2019 12:55
Foto: AdobeStock
Z 13. edycji badania „Reputacja sektora bankowego” wynika, że 87 proc. respondentów zadeklarowało zaufanie do banku, któremu powierzyło swoje środki, 83 proc. - także doradzającemu pracownikowi tej instytucji, a 75 proc. jest przekonanych o bezpieczeństwie zdeponowanych w banku pieniędzy. Z kolei 81 proc. badanych uważa płatności dokonywane za pomocą karty płatniczej za bezpieczne.
Związek Banków Polskich, dla którego badanie zostało przeprowadzone, podkreśla, że zaufanie do swojego banku urosło w ciągu roku o 3 pkt proc., a do doradcy bankowego o 4 pkt. To dość zaskakujące zjawisko biorąc pod uwagę sporo skarg, które klienci w Polsce kierowali w stronę sektora bankowego. Dotyczyły m.in. sprawy GetBacku i sprzedaży jego obligacji, dystrybucji funduszy ziemi rolnej, kredytów frankowych czy polisolokat.
Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.
Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
W Banku Millennium liczba ugód z frankowiczami spadła kwartał do kwartału, ale liczba nowych roszczeń od klientó...
Wyjście z Polski dużej hiszpańskiej grupy Santander pokazuje, że nawet na wydawałoby się poukładanym rynku wszys...
Bank ING BSK zarobił ponad miliard złotych w pierwszych trzech miesiącach roku. Trudniejsze mogą być kolejne mie...
Litewska sejmowa komisja antykorupcyjna oczekuje od Banku Litwy wyjaśnień w sprawie firmy, która przeprowadziła...
Bank zanotował w I kwartale wysoki wzrost popytu ze strony klientów biznesowych. Klienci indywidualni nie dopisa...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas