Reklama

Klienci coraz bardziej ufają bankom

Mimo kilku głośnych spraw i zastrzeżeniach klientów wobec banków ich zaufanie do sektora rośnie.

Aktualizacja: 02.05.2019 12:58 Publikacja: 02.05.2019 12:55

Klienci coraz bardziej ufają bankom

Foto: AdobeStock

Z 13. edycji badania „Reputacja sektora bankowego” wynika, że 87 proc. respondentów zadeklarowało zaufanie do banku, któremu powierzyło swoje środki, 83 proc. - także doradzającemu pracownikowi tej instytucji, a 75 proc. jest przekonanych o bezpieczeństwie zdeponowanych w banku pieniędzy. Z kolei 81 proc. badanych uważa płatności dokonywane za pomocą karty płatniczej za bezpieczne.

Związek Banków Polskich, dla którego badanie zostało przeprowadzone, podkreśla, że zaufanie do swojego banku urosło w ciągu roku o 3 pkt proc., a do doradcy bankowego o 4 pkt. To dość zaskakujące zjawisko biorąc pod uwagę sporo skarg, które klienci w Polsce kierowali w stronę sektora bankowego. Dotyczyły m.in. sprawy GetBacku i sprzedaży jego obligacji, dystrybucji funduszy ziemi rolnej, kredytów frankowych czy polisolokat.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Banki
Cyberincydent w PKO BP. Etyczny haker wskazał lukę w zabezpieczeniach?
Banki
Prezes BGK: Będzie nowy wehikuł do finansowania obronności
Banki
Incydent w PKO BP. Czyje dane ujawniono?
Banki
Czy cła Trumpa zaszkodzą Szwajcarii? SNB nie planuje ujemnych stóp, firmy wstrzymują inwestycje
Banki
Prezes UniCredit: Po przejęciu Commerzbanku zwolnienia będą „znaczące”
Reklama
Reklama