Bankowość elektroniczna dla firm w Polsce jest już produktem dojrzałym i dlatego wszelkie zmiany, które jej dotyczą, mają charakter ewolucyjny, a nie rewolucyjny – oceniają eksperci. Banki najczęściej uzupełniają ofertę produktową dostępną przez Internet, zwiększają bezpieczeństwo systemów transakcyjnych oraz wprowadzają lepsze rozwiązania z zakresu bankowości mobilnej.
– W bankowości elektronicznej dla firm praktycznie każda nowa funkcja, rozwiązanie czy cecha są wprowadzane pod konkretne potrzeby klienta. Wówczas znacznie mniejsze jest ryzyko nietrafienia w gust klienta – wyjaśnia Maciej Glapa, dyrektor pionu Cash Management w BNP Paribas Banku.
Usługi na życzenie
ING Bank kilka miesięcy temu dla grupy Żywiec wdrożył nowy model obsługi wpłat gotówkowych.
– W oddziałach firmy umieściliśmy wrzutnie online, które pozwalają na deponowanie pieniędzy i księgowanie ich w czasie rzeczywistym. To pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce – informuje Adam Walendziewski z Departamentu Produktu Zarządzania Środkami Finansowymi w ING Banku.
Wrzutnie online oferuje również PKO?BP. Ale wpłaty gotówkowe dokonane za ich pośrednictwem nie są księgowane od razu, choć cała operacja nie powinna trwać dłużej niż pół godziny.