System został opracowany przez banki wspólnie z Krajową Izbą Rozliczeniową (KIR). Banki, które go wdrożyły, wydają e-Tożsamość, czyli środek identyfikacji elektronicznej. Składa się z zestawu danych, które będą potwierdzać online tożsamość użytkownika.
Pozwoli to na zdalne korzystanie z usług, które do tej pory wymagały wizyty w punkcie obsługi klienta. Ułatwi także samo logowanie, bo nie będzie konieczności zapamiętywania i wpisywania kolejnych loginów i haseł do różnych serwisów.
Pierwszy do usługi mojeID jako dostawca usług dołączył PGNiG Obrót Detaliczny. Klient, chcąc zawrzeć nową umowę dostarczania gazu, zostaje przekierowany na stronę serwisu banku, aby potwierdzić swoją tożsamość. Dzięki temu wszystkie formalności związane z podpisaniem umowy z PGNiG będą realizowane w pełni zdalnie.
– Klienci banków chętnie korzystają z szybkich płatności i serwisów internetowych. Teraz dostawcy usług mają rozwiązanie, które umożliwia jednoznaczną, bezpieczną identyfikację klientów z wykorzystaniem systemów bankowych – mówi Piotr Alicki, prezes KIR.
Czy system ten może stać się kolejnym złotym standardem tak jak płatności BLIK, profil zaufany albo możliwość składania wniosków w programie 500+? Niemal wszystkie ankietowane przez nas czołowe polskie banki rozważają jego wdrożenie.