Wasza oferta jest zróżnicowana w zależności od etapu rozwoju firmy?
Nasza oferta musi być dobrze dopasowana do profilu działalności czy wielkości obrotów. Mamy cztery podstawowe pakiety rachunków: dla firm rozpoczynających działalność to pakiet Debiut 18, gdzie są zerowe opłaty; dla większych firm – Rozwój, Komfort i Sukces. Dodatkowo mamy paczki branżowe, czyli dodatkowe usługi do rachunku. Na przykład paczkę „Handel i Usługi", w której kładziemy nacisk na ułatwienia rozliczeń i płatności bezgotówkowych z wykorzystaniem terminalu płatniczego POS, czy „Transport i Logistyka", w której istnieje możliwości wydania bezpłatnie nieograniczonej liczby kart debetowych, np. dla kierowców czy przedstawicieli handlowych. Karty umożliwiają również dokonywanie bezprowizyjnych wpłat we wpłatomatach banku. Dzięki temu przedstawiciel po przyjęciu gotówki może od razu zasilić rachunek firmowy.
Dla firm, zwłaszcza najmniejszych, najważniejsze są prostota oferty bankowej i szybki do niej dostęp.
Oferta PKO Banku Polskiego ma obie te cechy. Na przykład osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą w ramach jednej bankowości elektronicznej mają dostęp do rachunku firmowego i prywatnego. Firmy prawa handlowego, których struktura zarządzania jest bardziej skomplikowana, korzystają z zaawansowanej, ale też bardzo klarownej w obsłudze bankowości elektronicznej. Ważne, że spośród czterech pakietów rachunków klient może sobie wybrać ten, który najbardziej pasuje do profilu i skali jego działalności.
Ostatnio cały sektor bankowy kładzie nacisk na małe i średnie firmy. Z czego to wynika?
W Polsce działa ok. 1,8 mln firm. Każda z nich musi mieć rachunek bankowy, by prowadzić rozliczenia z kontrahentami, ZUS czy urzędem skarbowym. Co więcej, jest to klient wielowymiarowy z punktu widzenia współpracy z bankiem – obsługi transakcyjnej, walutowej czy kredytowej. Przedsiębiorstwa mikro-, małe i średnie tworzą prawie 50 proc. polskiego PKB, są więc dla banków naturalnym i atrakcyjnym klientem.