fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Kiedy firma musi szyfrować dane klientów

www.sxc.hu
Przedsiębiorca decydujący się np. na wprowadzenie w sieci rezerwacji biletów musi pamiętać o rygorach ustawy o ochronie danych osobowych
Dwa lata temu Stanisław O., właściciel busów wożących pasażerów na trasie Lublin – Warszawa, uruchomił stronę internetową umożliwiającą rezerwację biletu w sieci. Pasażer przed dokonaniem rezerwacji musiał założyć konto i zaakceptować regulamin przewozu osób i bagażu. Zakładając je, podawał swoje imię i nazwisko, PESEL, adres poczty elektronicznej i numer telefonu komórkowego oraz określał hasło. Hasło i numer PESEL były wykorzystywane podczas logowania się do konta.[srodtytul]Niezbędne zabezpieczenia[/srodtytul]Generalny inspektor ochrony danych osobowych uznał, że przedsiębiorca, tworząc taki system rezerwacji biletów, nie dopełnił obowiązków wynikających z [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=330D77F116D49BF2B3433238BD866662?id=166335]ustawy o ochronie danych osobowych[/link]. Jako administrator danych zgodnie z art. 36 ustawy powinien zastosować odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, by zapewnić ochronę przetwa...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA