fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Internet

Nowoczesne kancelarie mają przewagę

www.sxc.hu
Innowacyjne metody ułatwiają kontakt z prawnikiem. Technologia pozwala śledzić cały czas przebieg sprawy. Zmieniają się sposoby świadczenia doradztwa
Klient kancelarii, dzięki pośrednictwu Internetu, ma błyskawiczny kontakt z prawnikiem oddelegowanym do jego zlecenia. Dowie się, na jakim jest etapie prowadzenia sprawy. Może tą drogą przesłać pytanie oraz otrzymać odpowiedź. Może także na bieżąco weryfikować koszty obsługi prawnej. Tak w krakowskiej kancelarii Kubas Kos Gaertner działa informatyczny system Legal Help Desk.
[srodtytul]Online z klientem[/srodtytul]
Poprzez Internet klienci w każdej chwili mogą z dowolnego miejsca na kuli ziemskiej mieć dostęp do dokumentów ich sprawy, a nawet wydrukować je sobie. Mogą też na bieżąco monitorować efekty pracy prawnika. To wszystko dzięki platformie informatycznej System BS online zainstalowanej w kancelarii Baczańska Szarata z Zielonej Góry.
Co to znaczy dzisiaj (w epoce wszechobecnych komputerów): innowacyjna kancelaria prawnicza? Przede wszystkim wykorzystanie technologii rewolucjonizuje kontakty z klientami.
– Nasz system usprawnia organizację pracy, ale jego główną cechą jest nowa jakość komunikacji z klientami – opisuje Dominik Gałkowski z kancelarii KKG. – Umożliwiając im szeroki wgląd w pracę nad zleceniem, budujemy obok tradycyjnego osobistego kontaktu interaktywne relacje na płaszczyźnie informatycznej. Można to porównać z przełomem, jakim było przejście z bankowości tradycyjnej do internetowej.
– Na innowacyjność kancelarii składa się kilka elementów, zarówno procedury załatwiania spraw, narzędzia informatyczne ułatwiające obieg dokumentów, jak i specjalistyczne szkolenia pracowników czy nowatorskie podejście do klientów – wymienia Hubert Szarata z kancelarii Baczańska Szarata.
[srodtytul]Kreatywny doradca [/srodtytul]
– Innowacyjność to nie tylko nowoczesne technologie. To przede wszystkim taki sposób myślenia o świadczeniu usług, by jak najlepiej dopasować je do potrzeb klientów – uważa Marek Rosiński, wspólnik z warszawskiej kancelarii Baker & McKenzie. – [b]Dziś od prawników wymaga się nie tylko znajomości prawa. To zaufany doradca dostępny 24 godziny na dobę, znający branżę, biznes klienta i przedstawiający rekomendacje minimalizujące ryzyko[/b] – wylicza.
Zdaniem Macieja Gawrońskiego z kancelarii Bird & Bird nowoczesny prawnik musi dostrzegać biznesowy cel klienta.
– To znaczy, że jak chce odzyskać jego pieniądze, to nie myśli, jak wygrać sprawę w sądzie, tylko jak uzyskać zaspokojenie roszczenia, a tu skuteczniejsza może być chociażby taktyka prowadząca do nakłonienia drugiej strony do ugody – obrazuje.
Marcin Wystrychowski, ekspert z firmy doradczej Big Four Group, dodaje do tego kreatywne podejście do przepisów prawa, czyli wyszukiwanie nowych rozwiązań i konstrukcji prawnych.
– Sami prawnicy często utożsamiają innowacyjność ze swoją profesją, czyli wygraniem nowatorskich sporów sądowych czy wynajdowaniem kruczków optymalizujących finanse klienta – ocenia.
Innowacyjność w prawniczym biznesie musi wszakże być wykalkulowana.
– Duże korporacje często wolą rozwiązania sprawdzone. Rola pioniera bywa ryzykowna i grozi porażką – mówi Maciej Gawroński.
[ramka][b]Laury dla pionierów[/b]
Innowacyjność to cecha firmy prawniczej, która może dać jej powodzenie na niełatwym rynku usług profesjonalnych. Krajowa Rada Radców Prawnych ogłosiła konkurs o nagrodę Złotej Jaskółki na najbardziej innowacyjną kancelarię. Merytoryczny zakres innowacji, które można było zgłaszać do konkursu, obejmował: zarządzanie kancelarią; sektory IT, HR, szkoleń; komunikację z klientami oraz zewnętrzną; zarządzanie potencjałem intelektualnym; nowe metody pracy prawniczej.
[b]Zwycięzcą konkursu została kancelaria Kubas Kos Gaertner z Krakowa. Wyróżnienia jury przyznało kancelariom: [/b]
>Baczańska Szarata z Zielonej Góry,
>Fortak & Karasiński z Łodzi,
>S. Cetera M. Węgrzyn-Wysocka i Wspólnicy z Wrocławia.[/ramka]
[ramka] [b][link=http://blog.rp.pl/goracytemat/2010/07/09/nowoczesne-kancelarie-maja-przewage/]Skomentuj ten artykuł[/link][/b][/ramka]
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA