Media i internet

Kolporter wycofuje się z planów sprzedaży salonów prasowych

W dystrybucji prasy od lat trwa zacięta rywalizacja między Ruchem a Kolporterem. Konkurencja rozważała odkupienie salonów Kolportera.
Rzeczpospolita
Kolporterska spółka wchodząca w skład kieleckiej grupy kapitałowej Krzysztofa Klickiego uznała, że złożone oferty są mało satysfakcjonujące
Spółka Kolporter Sieci Handlowe zaczęła szukać inwestora dla ok. 900 swoich salonów prasowych w sierpniu tego roku.
Wczoraj poinformowała jednak, że wycofuje się z tego pomysłu. – Zdecydowaliśmy się nie sprzedawać salonów prasowych, bo oferty, które do nas wpłynęły, nie satysfakcjonowały nas. Naszym zdaniem projekt jest perspektywiczny i będziemy go kontynuować samodzielnie – mówi Maciej Topolski, rzecznik Kolportera. Salonami interesowało się kilkanaście firm i fundusze inwestycyjne z Polski i zagranicy. W Polsce jako jedyna do zainteresowania tą ofertą przyznała się kolporterska spółka Ruch. Jak podał Kolporter, tegoroczne przychody należącej do kieleckiego milionera grupy kapitałowej (w jej skład wchodzi 13 spółek, które oprócz dystrybucji prasy działają m.in. w branży logistycznej, informatyce, reklamie, budownictwie i sprzedaży nieruchomości) urosną o 15 – 17 proc., a zysk netto utrzyma się co najmniej na poziomie z 2008 roku.
W 2008 roku przychody grupy Kolporter wynosiły 3,74 mld zł, wynik operacyjny to 21,6 mln zł, a wynik netto – 2,3 mln zł.
Źródło: Rzeczpospolita

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL