Finanse

Biznes krytykuje promocję gospodarki

Choć zagraniczni inwestorzy wysoko lokują Polskę na liście swych potencjalnych celów, ostatecznie trafia tu zaledwie co siódmy rozważany projekt
Polska traci szansę na przyspieszenie rozwoju gospodarczego i przyciągnięcie zagranicznego kapitału – uważają organizacje przedsiębiorców zrzeszone w Kongresie Przedsiębiorczości. Ich zdaniem to efekt braku efektywnej promocji gospodarczej: 60 urzędów i instytucji, które zajmują się promocją, działa w sposób nieskoordynowany, a przeznaczane na promocję 100 mln zł rocznie nie przynosi oczekiwanych rezultatów.
Tymczasem według prezydent Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan Henryki Bochniarz bez promowania gospodarki Polska nie będzie w stanie efektywnie się rozwijać. – Obecne wyniki gospodarcze pozytywnie wyróżniają nas na tle innych. Powinniśmy to wykorzystać, bo taka sytuacja nie potrwa długo – powiedziała Bochniarz na poniedziałkowej konferencji prasowej. [wyimek]100 mln zł wydawanych jest rocznie na promocję polskiej gospodarki. Bez efektów[/wyimek]
Przedsiębiorcy kolejny raz zaapelowali o przyjęcie przez rząd strategii promocji gospodarki, nad którą prace z niewiadomych powodów zostały zarzucone. W ubiegłym tygodniu pisała o tym „Rz”. Przedstawiciele biznesu domagają się także powołania wyspecjalizowanej agencji promocyjnej, która wspierałaby biznes i odpowiadając za cały system zagranicznej promocji gospodarczej, podlegałaby ministrowi gospodarki. Jej oddziałami zagranicznymi mogłyby się stać obecne wydziały promocji handlu i inwestycji działające przy polskich placówkach dyplomatycznych. Podczas gdy promocja polskiej gospodarki kuleje, za granicą takie działania przynoszą wymierne zyski. W Wielkiej Brytanii wydaje się na promocję ok. 200 mln funtów rocznie, za to każdy tak zainwestowany funt przynosi 6 funtów zwrotu.
Źródło: Rzeczpospolita

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL