Biznes

Sprzedaż telewizorów odbija się od dna

Fotorzepa, Raf Rafał Guz
Dobre wyniki kwartalne LG Electronics mogą oznaczać ożywienie na rynku RTV
Zysk operacyjny koreańskiego koncernu w II kwartale wzrósł o 32 proc., do ponad 900 mln dol. Wynik o tyle zaskakujący, że dwa poprzednie kwartały LG notowało potężne straty. Przychody wzrosły 17,2 proc., do rekordowego poziomu niemal 7 mld dol.
Jak wyjaśnia firma w komunikacie, dobre wyniki to zasługa znacznego wzrostu zainteresowania zakupami zwłaszcza telewizorów, których LG jest trzecim co do wielkości producentem na świecie. Nieźle sprzedawały się także telefony komórkowe. „Spodziewamy się, że roczne tempo wzrostu sprzedaży powinno wynieść ponad 10 proc.” – podało LG w komunikacie. [wyimek]110 mld dol. wart jest światowy rynek telewizorów. Dotyczy to głównie modeli LCD i plazmowych[/wyimek]
To duża zmiana po bardzo alarmistycznych prognozach dla branży jeszcze sprzed kilku miesięcy. Ubiegłoroczne wyniki Panasonica, Sony, Hitachi czy także LG były znacznie słabsze od oczekiwań. Analitycy się spodziewali, że także w tym roku firmy wykażą rekordowe straty, co spowoduje zamykanie fabryk i grupowe zwolnienia. Obecne prognozy są już dużo lepsze. Jak wynika z szacunków firmy DisplaySearch, w tym roku na świecie ma zostać wyprodukowane 127 mln sztuk telewizorów. W przypadku LCD ich sprzedaż w Europie ma wzrosnąć o 17,5 proc. i przekroczyć 41 mln sztuk. Z ożywienia na rynku korzysta polska fabryka LG, która w dwa lata od uruchomienia wyprodukowała już ponad 10 mln sztuk modułów LCD, głównie na potrzeby rynków europejskich. W maju LG uruchomiło też nową linię produkcyjną, zwiększając możliwości produkcyjne do 650 tys. modułów miesięcznie. W Polsce do czerwca sprzedaż płaskich telewizorów wzrosła prawie o 20 proc. W ubiegłym roku kupiliśmy ich 1,75 mln sztuk.
Źródło: Rzeczpospolita

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL