Media i internet

„Rzeczpospolita” wiceliderem rynku dzienników opinii

Kolejny miesiąc z rzędu spada sprzedaż prasy codziennej – wynika z raportu Związku Kontroli i Dystrybucji Prasy
W maju „Rzeczpospolita” wróciła na drugie miejsce w rankingu najlepiej sprzedających się dzienników opiniotwórczych.
Ze średnią sprzedażą 146,5 tys. egzemplarzy dała się wyprzedzić tylko „Gazecie Wyborczej”, która sprzedawała średnio 370 tys. egzemplarzy. Za „Rzeczpospolitą” znalazł się „Dziennik”. W maju spadkowi sprzedaży nie oparł się jednak żaden ogólnopolski tytuł. Tzw. rozpowszechnianie płatne „Gazety Wyborczej” spadło w ujęciu rocznym o 11 proc., „Rzeczpospolitej” o 10 proc., „Dziennika” o 0,5 proc., a „Gazety Prawnej” o 5,5 proc.
[wyimek]946 tys. egzemplarzy wyniosła w maju 2009 r. średnia dzienna sprzedaż czołowych dzienników[/wyimek] Najbardziej spadła sprzedaż kioskowa gazet ogólnopolskich – o 16 proc. Sprzedaż w prenumeracie zmalała natomiast o 9 proc. Wśród dzienników gospodarczych najgorszy miesiąc zanotował „Puls Biznesu”, którego sprzedaż obniżyła się o blisko 22 proc. Sprzedaż należącego do Presspubliki (wydawcy „Rzeczpospolitej”) „Parkietu” spadła o 15 proc. Spadkowi rozpowszechniania nie oparły się również tabloidy. Sprzedaż „Faktu” – największego obecnie polskiego dziennika – zmalała o 5 proc., do 455 tys. egzemplarzy, a „Super Expressu” o ponad 10 proc., do 184 tys. egzemplarzy. Kondycja rynku prasowego jest tematem analiz specjalistów tej branży na całym świecie. Zadają sobie cały czas pytanie, czy to jeden z przejściowych kryzysów, jakie branża już przetrwała, czy też trwały odpływ konsumentów do Internetu i telewizji. [i]masz pytanie wyślij e-mail do autora [mail=l.dec@rp.pl]l.dec@rp.pl[/mail][/i]
Źródło: Rzeczpospolita

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL