Aerokluby nadal będą sprzedawać paliwo lotnicze

Fotorzepa, Sławomir Mielnik
Kluby lotnicze i małe porty, które handlują paliwem lotniczym, nie będą już musiały starać się o koncesję
Warunkiem jest jednak, aby roczne obroty tym paliwem nie przekroczyły równowartości miliona euro. Tak wynika z[link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=1C279604CE1AD4EC37A134BB77A44FD3?id=310173] noweli prawa energetycznego (DzU z 2009 r. nr 69, poz. 586)[/link], która obowiązuje od piątku.Dzięki temu można będzie bez obaw handlować paliwem lotniczym (objętym odpowiednim symbolem PKWiU oraz kodem CN 2710 11 31) i tankować je na lotniskach aeroklubów. Co więcej, do zwolnienia z koncesji nie jest potrzebna opinia zarządu województwa, choć takie uzgodnienie jest niezbędne przy nadawaniu i odbieraniu większości koncesji na obrót paliwami.Nowelizacja to inicjatywa sejmowej komisji "Przyjazne państwo". Posłowie argumentowali, że przed 19 marca 2004 r. można było handlować paliwami bez koncesji, jeśli obroty nie przekraczały równowartości 500 tys. euro rocznie.Obecnie koncesja na handel paliwami płynnymi wymagana jest niezależnie od wielkości obrot...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL