Brak odliczenia VAT nie zawsze oznacza stratę

Jeśli firma nie odliczy VAT, będzie mogła uznać tę kwotę za koszt w podatku dochodowym
Uznał tak dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji indywidualnej (sygn. IP-PB3-423-820/08-2/KB), odnoszącej się do opodatkowania usług marketingowych.Dyrektor odpowiadał na pytanie firmy, której działalność polega na produkcji i sprzedaży wędlin oraz innych wyrobów. Spółka ta sprzedaje te towary za pośrednictwem sieci handlowych. By poprawić sprzedaż, podpisała z dwoma kontrahentami umowy o świadczenie usług marketingowych. Na podstawie tych porozumień kontrahenci starają się sprzedać w swoich sklepach jak najwięcej jej wyrobów. Pobierają od tego wynagrodzenie (tzw. premię od obrotów), które zależy od wielkości obrotu w danym okresie. Dla dokumentowania tej premii wystawiają faktury VAT lub noty księgowe. Wynagrodzenie nie dotyczy jednak konkretnej transakcji, lecz wszystkich zawartych w danym okresie rozliczeniowym i jest związane z działalnością opodatkowaną wnioskodawcy.Spółka pyta, czy jeśli nie odliczy VAT za usługi marketingowe, będz...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL