- Starosta, działając na wniosek zarządu dróg powiatowych, w związku ze złym stanem nawierzchni, na których zaobserwowano wzmożony ruch ciężkich pojazdów, wprowadził ograniczenie w ruchu takich aut na określonych odcinkach. Jedna ze spółek wezwała starostę do usunięcia naruszenia prawa polegającego na wprowadzeniu ograniczenia na drogach powiatowych i zarzuciła m.in., że starosta nie uwzględnił utrudnienia w prowadzeniu działalności gospodarczej. Spółka uważała, że zgodnie z przepisami organ zarządzający ruchem na drogach powiatowych i gminnych i nie może wprowadzać wymienionych wyżej zmian organizacji ruchu.
Naczelny Sąd Administracyjny uznał, że zatwierdzenie projektu zmiany organizacji ruchu polegające na ograniczeniu dostępu do drogi niektórych samochodów ciężarowych jest czynnością organizacyjno-techniczną, podejmowaną przez starostę, w ramach zarządzania ruchem na drogach. Sprawę taką można skarżyć do sądu administracyjnego, bo możliwe jest dysponowanie przez niektórych uczestników ruchu interesem prawnym. Chodzi o tych, którzy wykażą, że zatwierdzenie zmiany projektu organizacji ruchu nie tylko wpłynie na zakres ich dostępu do drogi o określonej kategorii, ale także na zakres korzystania przez nich z nieruchomości, do której mają tytuł prawny.
Na podstawie wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego w Warszawie z 8 marca 2012 r., sygn. akt. I OSK 1993/11