Cyfrowe benefity coraz popularniejsze

Cyfrowość w sposób naturalny wiąże się z trendami i zwyczajami konsumenckimi, ale też z widoczną potrzebą wolności wyboru i elastycznością. Właśnie dlatego popularnością cieszą się karty na przyjemności – nowa kategoria benefitów pracowniczych, wprowadzona na rynek przez Pluxee Polska.

Publikacja: 24.11.2023 00:30

Cyfrowe benefity coraz popularniejsze

Foto: mat. pras.

Opinia partnera:

Korzystając z kart Pluxee (zbliżeniowych, wirtualnych), pracownicy mogą przeznaczyć ekstra środki na karcie na to, co chcą, a nie na to, co muszą, i tym zyskują dostęp do swoich ulubionych przyjemności. A dla każdego może to być coś innego: masaż, aromatyczna kawa na mieście, kolacja w restauracji, upominek dla bliskich, aktywności sportowe czy inne ulubione formy spędzania czasu. Kartami można płacić w szerokiej sieci akceptującej w Polsce, za granicą lub online. To pracownik sam decyduje, kiedy, gdzie i na co przeznaczy otrzymane na karcie środki.

Karta versus pensja – inny rodzaj księgowania mentalnego

Rzeczywistość pokazuje, że pracownicy w zupełnie inny sposób „mentalnie księgują” ekstra środki otrzymane na karcie niż pensję, którą zwykle wydają na konieczne wydatki, spłatę kredytów czy inne zobowiązania. Kartę na przyjemności, bez poczucia winy, przeznaczają na to, co sprawia im radość, daje chwile odprężenia i satysfakcję. Z punktu widzenia pracodawców i działów HR to bardzo ważne, by kreować wyjątkowe momenty pełne doceniania, dbać o przyjemności codzienności i wyzwalać pozytywne emocje, gdyż jest to sposób na pielęgnowanie dobrostanu i utrzymanie zaangażowania.

Karta na przyjemności – trend na rynku benefitów pracowniczych

Z danych zebranych przez serwis cashless.pl wynika, że klienci największych banków działających na polskim rynku w drugim kwartale 2023 roku zapłacili zbliżeniowo, przy użyciu urządzeń mobilnych, ponad 340 mln razy. Jak podaje serwis, statystyki te oznaczają o ponad 92 mln płatności więcej niż w drugim kwartale 2022 roku. Trendy konsumenckie związane z płatnościami cyfrowymi coraz bardziej uwidaczniają się również w obszarze benefitów pracowniczych. Właśnie taki kierunek transformacji rynku wyznacza marka Pluxee Polska, odpowiadając w ten sposób na wyzwania pracodawców i aktualne potrzeby zatrudnionych. Pracownicy oczekują dziś rozwiązań, które umożliwią im łatwy, szybki i wygodny dostęp do benefitów bez względu na miejsce wykonywania pracy. Potrzebują rozwiązań, z których będą mogli korzystać nie tylko w biurze, ale też w ramach home office. Jak wynika z badania PBS przeprowadzonego na grupie 1211 respondentów, aż 73 proc. pracowników spośród badanych, którzy nie korzystają z benefitów w formie cyfrowej, chciałoby mieć taką możliwość. Z perspektywy organizacji jest to nowoczesny, wyróżniający element wizerunku pracodawcy pozwalający zwiększyć atrakcyjność oferty benefitowej i tym samym przyciągnąć uwagę kandydatów do pracy.

Cyfrowe benefity – wygoda dla pracownika, wsparcie dla działu HR

Cyfrowe rozwiązania motywacyjne to nie tylko wygoda dla pracowników, ale też ułatwienie i usprawnienie pracy działów HR pod względem organizacyjno-logistycznym. Wdrożenie kart Pluxee – czy to tradycyjnych, czy w pełni wirtualnych – przebiega szybko i sprawnie, formalności ograniczone są do minimum, przy profesjonalnym wsparciu Pluxee. Odpowiadamy na potrzeby zarówno dużych, jak i małych oraz średnich firm. Oferujemy możliwość personalizacji kart, nadania im indywidualnego wizerunku graficznego, np. z logo firmy, czy zaprojektowania przeznaczonej dla nich sieci akceptacji. Dbamy również o najwyższy poziom bezpieczeństwa proponowanych rozwiązań. Aplikacja do zarządzania kartami spełnia standardy bankowe. Użytkownik może tutaj m.in. sprawdzić stan salda, historię transakcji, zmienić PIN czy zastrzec kartę. Intuicyjny interfejs, wiele funkcjonalności zgromadzonych w jednym miejscu i nowoczesne płatności sprawiają, że dostęp do przyjemności staje się łatwy, wygodny i przyjemny.

Rynek benefitów w duchu cyfrowości – jakie prognozy i plany?

Jako Pluxee Polska planujemy wdrożenie innowacji w zakresie płatności bezgotówkowych, by jeszcze lepiej odpowiedzieć na potrzeby użytkowników i zadbać o ich wrażenia. Globalnie w 2024 roku zamierzamy inwestować co najmniej 10 proc. rocznych obrotów w nowe technologie. To pozwoli nam m.in. rozwinąć w pełni wirtualną ofertę kart prezentowych, żywieniowych i innych rozwiązań motywacyjnych z obszaru well-being. Nowe technologie, innowacyjność i cyfrowość oferty stanowią dla nas wyznacznik w kierunku ambitnych celów, które przyczynią się do umocnienia pozycji lidera na polskim rynku benefitów. Szczególnie intensyfikujemy nasze działania w obszarze benefitów żywieniowych. Wierzymy, że już wkrótce będzie to najbardziej powszechny benefit. Aż 80 proc. pracowników, którzy nie otrzymują dofinansowania posiłków, chciałoby mieć taką możliwość. Rozwiązanie to oznacza też wiele korzyści dla pracodawcy, m.in. pozwala zadbać o energię w zespole, a warto pamiętać, że regularne odżywianie przyczynia się do wzrostu efektywności aż o 25 proc. Wirtualna czy zbliżeniowa karta Pluxee Lunch jest benefitem dopasowanym do każdego modelu pracy: stacjonarnej, zdalnej i hybrydowej. Pracownik zyskuje dostęp do mapy punktów gastronomicznych i handlowych, z dowolnego miejsca może zamówić posiłek, również online, i skorzystać z nowoczesnych płatności.

Opinia partnera

Opinia partnera:

Korzystając z kart Pluxee (zbliżeniowych, wirtualnych), pracownicy mogą przeznaczyć ekstra środki na karcie na to, co chcą, a nie na to, co muszą, i tym zyskują dostęp do swoich ulubionych przyjemności. A dla każdego może to być coś innego: masaż, aromatyczna kawa na mieście, kolacja w restauracji, upominek dla bliskich, aktywności sportowe czy inne ulubione formy spędzania czasu. Kartami można płacić w szerokiej sieci akceptującej w Polsce, za granicą lub online. To pracownik sam decyduje, kiedy, gdzie i na co przeznaczy otrzymane na karcie środki.

Pozostało 88% artykułu
Materiał partnera
Kompleksowe podejście kluczem do sukcesu
Analizy Rzeczpospolitej
Biznes będzie coraz mocniej skręcał w zieloną stronę
Materiał partnera
Firmy chcą być zrównoważone
Materiał partnera
Coca-Cola HBC uznana za najbardziej zrównoważoną firmę napojową na świecie
Materiał Promocyjny
PR&Media Days 2024 - trendy i wyzwania
Analizy Rzeczpospolitej
Świat zanurzony w chmurze
Analizy Rzeczpospolitej
Popyt na technologie będzie rósł