Asy na polskim rynku płytek
Firmy, produkujące dziś miliony metrów kwadratowych płytek ceramicznych rocznie, często zaczynały działalność niemal od zera. Ich właściciele i menedżerowi...
W poszukiwaniu jakości
To było kilka miesięcy temu, zaplecze studia telewizyjnego „Rzeczpospolitej", trwa nasz program #RZECZoBIZNESIE emitowany na rp.pl. Spotkali się w nim gośc...
Czas na inwestycje
Branża piekarska to w większości firmy produkcyjne. Ponad 90 proc. tego sektora stanowią małe i średnie przedsiębiorstwa, pozostałe to duże zakłady produkc...
Mrożonki i powrót do tradycji
Lokalne piekarnie mają szanse pokojowo współistnieć z producentami pieczywa do odpieku. Łączenie wypieku i gastronomii to moda, która przyszła z Zachodu.
Walka o ceny i o pracowników
Polacy jedzą coraz mniej pieczywa, jednak branża dostosowuje się do zmian. Piekarni ubywa, ale te, które się rozwijają, wiedzą, jak przyciągać klientów.
Znaleźć dla siebie miejsce
Nadzieje polskiego rynku piekarniczego to przedsiębiorstwa, które coraz lepiej radzą sobie ze zdobywaniem rynku. Dzięki inwestycjom w nowe technologie oraz...
Mistrzowie piekarniczego fachu
Duże piekarnie działające w Polsce wykorzystują fakt, że w kraju mamy dostęp do bardzo dobrych surowców, a nowoczesny park maszynowy pozwala nie tylko na p...
Rodzinnie, ale z ambicjami
Chociaż piekarnia kojarzy się często z niewielką, rzemieślniczą produkcją, to nie brakuje firm, które wyrosły z takich tradycji, a dzisiaj w nowoczesnych,...
Rozwój mimo ciosów
Branża mięsna nie ma lekko. W ciągu ostatnich lat dotknęło jej kilka plag – ptasia grypa, afrykański pomór świń czy rosyjskie sankcje. A jednak mimo tych c...