Trzecie miejsce na unijnym podium
Sprzedaż płytek ceramicznych powoli, ale systematycznie rośnie. Problemem jest nadwyżka mocy, która utrudnia istotną poprawę rentowności.
Duże szanse na wzrost eksportu
Producenci płytek ceramicznych będą w większym stopniu niż dotychczas stawiać przede wszystkim na sprzedaż realizowaną na rynkach zagranicznych.
Perspektywy są obiecujące
Sektor produkcji płytek ceramicznych w Polsce ma się dobrze. Przychody producentów rosną od lat i w 2016 r. osiągnęły wartość ok. 2,9 mld zł.
Asy na polskim rynku płytek
Firmy, produkujące dziś miliony metrów kwadratowych płytek ceramicznych rocznie, często zaczynały działalność niemal od zera. Ich właściciele i menedżerowi...
W poszukiwaniu jakości
To było kilka miesięcy temu, zaplecze studia telewizyjnego „Rzeczpospolitej", trwa nasz program #RZECZoBIZNESIE emitowany na rp.pl. Spotkali się w nim gośc...
Czas na inwestycje
Branża piekarska to w większości firmy produkcyjne. Ponad 90 proc. tego sektora stanowią małe i średnie przedsiębiorstwa, pozostałe to duże zakłady produkc...
Mrożonki i powrót do tradycji
Lokalne piekarnie mają szanse pokojowo współistnieć z producentami pieczywa do odpieku. Łączenie wypieku i gastronomii to moda, która przyszła z Zachodu.
Walka o ceny i o pracowników
Polacy jedzą coraz mniej pieczywa, jednak branża dostosowuje się do zmian. Piekarni ubywa, ale te, które się rozwijają, wiedzą, jak przyciągać klientów.