Oni rozdają karty w kosmetykach...

Gdyby oceniać producentów kosmetyków wyłącznie pod względem wielkości przychodów ze sprzedaży, czołówka rynku składałaby się ze spółek międzynarodowych kor...

Silny gracz na rynku urody w Europie

Polska jest szóstym co do wielkości rynkiem i szóstym eksporterem kosmetyków w Europie. Rośnie szybciej niż większość państw z czołówki.

Miliardy krążą po odzieżowym rynku

Wydatki Polaków na ubrania powoli, ale systematycznie, rosną. Dlatego firm walczących o portfele i wieszaki klientów stale przybywa.

Czas na młodych mistrzów kroju

Polski rynek jest bardzo rozdrobniony i choć liczba sklepów z odzieżą spada, wciąż pojawiają się nowi gracze. Wiele z nich stawia na dotarcie do klienta gł...

Marka motorem sprzedaży

Choć przemysł odzieżowy w Polsce ma długie tradycje, to większość liderów sektora ma rodowód sięgający co najwyżej lat 90. Dzisiaj konsumenci mają inne ocz...

Modowi zapaleńcy i wizjonerzy

Choć tak zwane sieciówki dominują w odzieżowym krajobrazie, to rośnie grono osób chętnych, aby z mody uczynić swój biznes. Nastały dobre czasy zarówno dla...

Trzecie miejsce na unijnym podium

Sprzedaż płytek ceramicznych powoli, ale systematycznie rośnie. Problemem jest nadwyżka mocy, która utrudnia istotną poprawę rentowności.

Duże szanse na wzrost eksportu

Producenci płytek ceramicznych będą w większym stopniu niż dotychczas stawiać przede wszystkim na sprzedaż realizowaną na rynkach zagranicznych.

Perspektywy są obiecujące

Sektor produkcji płytek ceramicznych w Polsce ma się dobrze. Przychody producentów rosną od lat i w 2016 r. osiągnęły wartość ok. 2,9 mld zł.

Na międzynarodowych rynkach ciągle zachodzą zmiany

Dziś znaczenie polskich producentów płytek ceramicznych w skali globalnej jest niewielkie. Dzięki ekspansji może jednak wzrosnąć. Jednocześnie nie wolno za...

Asy na polskim rynku płytek

Firmy, produkujące dziś miliony metrów kwadratowych płytek ceramicznych rocznie, często zaczynały działalność niemal od zera. Ich właściciele i menedżerowi...

Branża broni się przed tanim importem z Chin

W ubiegłym roku wyeksportowaliśmy ponad 46 mln mkw. płytek, czyli około 44 proc. całej produkcji. - mówi Zbigniew Polakowski, z prezesem Polskiej Unii Cera...

W poszukiwaniu jakości

To było kilka miesięcy temu, zaplecze studia telewizyjnego „Rzeczpospolitej", trwa nasz program #RZECZoBIZNESIE emitowany na rp.pl. Spotkali się w nim gośc...

Czas na inwestycje

Branża piekarska to w większości firmy produkcyjne. Ponad 90 proc. tego sektora stanowią małe i średnie przedsiębiorstwa, pozostałe to duże zakłady produkc...

Mrożonki i powrót do tradycji

Lokalne piekarnie mają szanse pokojowo współistnieć z producentami pieczywa do odpieku. Łączenie wypieku i gastronomii to moda, która przyszła z Zachodu.

Walka o ceny i o pracowników

Polacy jedzą coraz mniej pieczywa, jednak branża dostosowuje się do zmian. Piekarni ubywa, ale te, które się rozwijają, wiedzą, jak przyciągać klientów.

Znaleźć dla siebie miejsce

Nadzieje polskiego rynku piekarniczego to przedsiębiorstwa, które coraz lepiej radzą sobie ze zdobywaniem rynku. Dzięki inwestycjom w nowe technologie oraz...

Mistrzowie piekarniczego fachu

Duże piekarnie działające w Polsce wykorzystują fakt, że w kraju mamy dostęp do bardzo dobrych surowców, a nowoczesny park maszynowy pozwala nie tylko na p...

Rodzinnie, ale z ambicjami

Chociaż piekarnia kojarzy się często z niewielką, rzemieślniczą produkcją, to nie brakuje firm, które wyrosły z takich tradycji, a dzisiaj w nowoczesnych,...

Rozwój mimo ciosów

Branża mięsna nie ma lekko. W ciągu ostatnich lat dotknęło jej kilka plag – ptasia grypa, afrykański pomór świń czy rosyjskie sankcje. A jednak mimo tych c...