Reklama

Branża trudna, sukces kompletny

Trudno wskazać lepszy od branży kosmetycznej przykład sektorowego sukcesu w Polsce w ciągu ostatniego ćwierćwiecza.

Publikacja: 07.11.2017 20:10

Branża trudna, sukces kompletny

Foto: 123RF

Owszem, można doszukiwać się jego wcześniejszych korzeni i sugerować, że nie wziął się znikąd. Wszak w ramach RWPG-owskiego podziału gospodarczych ról polskiej gospodarce przypadła specjalizacja pod tytułem branża kosmetyczna i to właśnie nasze kosmetyki zawojowały na przykład sklepy w ZSRR.

Autorami sukcesu ostatnich lat są jednak przedsiębiorcy. Miałem okazję rozmawiać z kilkoma z nich o początkach naprawdę dużych dzisiaj firm. W sporej mierze były do siebie podobne: produkcja kosmetyków w chałupniczych niemal warunkach, katorżnicza praca, determinacja i kreatywność, która służyła nie tylko opracowywaniu wyrobów, lecz także pokonywaniu PRL-owskich niedoborów, na przykład dotyczących opakowań.

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Analizy Rzeczpospolitej
Sezonowa mobilizacja w branży
Analizy Rzeczpospolitej
E-handel korzysta z coraz bardziej nowatorskich rozwiązań
Analizy Rzeczpospolitej
Karty płatnicze i mobilne płatności NFC – tak dziś płacą Polacy
Analizy Rzeczpospolitej
Płatności coraz mocniej bazują na technologii
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama