Jakub Faryś: Naszym największym atutem jest jakość pracy

Z części i podzespołów produkowanych w Polsce można złożyć praktycznie cały hipotetyczny samochód - mówi Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Mo...

Polska poddostawcą europejskich fabryk

Produkcja części i akcesoriów stała się siłą napędową rozwoju polskiego przemysłu motoryzacyjnego. Pracuje przy niej prawie 147 tys. osób.

Nadciągają chmury nad sektor automotive

Nasze firmy sektora automotive pełnią rolę dostawców dla działających w kraju i za granicą koncernów samochodowych, zaopatrują także liczną grupę odbiorców...

Polska branża motoryzacyjna ma dobrych menedżerów

Liderzy. Przemysł motoryzacyjny w Polsce rośnie m.in. dzięki sprawnemu zarządzaniu przedsiębiorstwami. Prezentujemy szefów firm, które w branży wyróżniają...

Czas na inwestycje

Produkcja części i akcesoriów samochodowych to w ostatnich latach najbardziej dynamicznie rosnący segment przemysłu motoryzacyjnego. W Polsce wytwarza się...

Produkcja aut napędzi rynek części

Według szacunków OECD wzrost wartości dodanej o jednego dolara w przemyśle samochodowym zwiększa wyniki całej gospodarki o trzy dolary. Branżowe inwestycje...

Niskie koszty będą ważyć coraz mniej

Eksport powinien dalej rosnąć, ale utrzymanie przewagi nad konkurencją wymaga wzrostu innowacyjności.

Potężna gałąź i chluba gospodarki

Nie może cieszyć to, że w Polsce produkuje się coraz mniej gotowych aut. Oczywiście już raczej do kategorii złudzeń należy przekonanie, że w Polsce kiedyko...

Rynek z perspektywami

Rynek producentów opakowań jest z punktu widzenia instytucji finansowej jednym z bardziej interesujących, dynamicznie rozwijających się sektorów. W mojej o...

Jesteśmy w światowej czołówce

Bariery ograniczające rozwój polskiego rynku opakowaniowego, to wynikają one z istniejących nadal ograniczeń w funkcjonowaniu sektora małych i średnich prz...

Reklama
Reklama

Oni są najważniejsi na tym rynku

Czasami nie zdajemy sobie sprawy, jak wiele opakowań produktów znanych, światowych marek tworzą przedsiębiorstwa powstałe w Polsce. Co ważne, poprzez fuzje...

Warunki sprzyjają rozwojowi

Przedsiębiorstwa działające w sektorze poligrafii do opakowań mają bardzo dobry okres. Sprzyja im oczywiście rosnąca konsumpcja, jednak rośnie również rola...

Branża z dobrymi widokami na przyszłość

Kilkuprocentowy, średnioroczny wzrost popytu w najbliższych latach wydaje się niemal pewny, zwłaszcza na produkty z tworzyw i papieru.

Większe wymagania człowieka i środowiska

Globalne zapotrzebowanie na opakowania powinno w najbliższych latach rosnąć. To dobra okazja do zwiększenia eksportu przez polskich producentów.

Sektor wrażliwy na zmiany

Oczywiście, zawsze może być lepiej, jednak w tej chwili trudno wskazać na istotne słabości polskiej branży opakowań i powiązanego z nimi wycinka sektora po...

Meblarze na fali, ale niższej niż zwykle

Ubiegłoroczna wartość rynku sięgnęła 44,8 mld zł, choć spodziewano się miliarda więcej. Sprzedaż urosła tylko 2 proc. wobec tej z 2016 r.

Sektor sukcesu i wyzwań

Nie można mieć wątpliwości, że rozkwit branży meblarskiej to jeden z symboli sukcesu polskiej gospodarki w ostatnich 30 latach. Między innymi dlatego, że t...

Trzeba budować silną markę

Polski przemysł meblarski to ścisła czołówka największych europejskich producentów mebli. Kluczowy dla kondycji tej branży jest eksport, a to oznacza konku...

Tania siła robocza to przeszłość

Grubsze portfele Polaków i stabilizacja na rynku zatrudnienia napędzają zakupy mebli. Rozwój branży może jednak zahamować z powodu braku rąk do pracy.

Firmy często znane z nazwiska

Liderzy branży. Rozpoznawalne nad Wisłą marki mebli stworzyły firmy rodzinne. Ich twórcy często chrzcili brandy własnym nazwiskiem i pracowali na pozycję p...

Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama