Reklama

Nadciągają chmury nad sektor automotive

Nasze firmy sektora automotive pełnią rolę dostawców dla działających w kraju i za granicą koncernów samochodowych, zaopatrują także liczną grupę odbiorców krajowych, głównie warsztatów samochodowych oraz indywidualnych właścicieli aut.

Aktualizacja: 06.02.2018 20:29 Publikacja: 06.02.2018 20:00

Nadciągają chmury nad sektor automotive

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Rynek jest ogromny, liczba nowo rejestrowanych aut osobowych w Polsce w minionym roku zbliżyła się do pół miliona sztuk. Do tego sprowadzono ponad 870 tys. używanych aut osobowych. A co nieobojętne z punktu widzenia producentów części i podzespołów oraz akcesoriów, średni wiek sprowadzanego do Polski auta wyniósł ok. 12 lat, średni wiek użytkowanych u nas pojazdów przekracza 13 lat, a mediana to 14 lat, podaje Instytut Samar. Niewiele mniejszą rolę niż rynek wewnętrzny dla polskiego przemysłu motoryzacyjnego odgrywa też eksport części i akcesoriów. Według Automotive Suppliers, jego udział w 2017 r. wzrósł do 44,9 proc., przy lekko spadającym udziale eksportu samochodów. Jak podaje KPMG, kluczowe rynki zbytu dla części motoryzacyjnych to Niemcy i Czechy. Cały rynek produkcji części i akcesoriów KPMG oszacował w 2016 r. na 77,2 mld zł.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Etyka w biznesie – inwestycja czy kaprys regulatorów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Patronat Rzeczpospolitej
Innowacja wymaga odwagi
Biznes
Nadchodzi „przebudzenie”? Eksperci prognozują lepsze czasy dla start-upów
Biznes
Polacy szukają oszczędności, UE odcina się od rosyjskiego gazu, awaria Amazona
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Lotniska się rozwijają pomimo prawa zamówień publicznych
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama