Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 06.02.2018 20:29 Publikacja: 06.02.2018 20:00
Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek
Rynek jest ogromny, liczba nowo rejestrowanych aut osobowych w Polsce w minionym roku zbliżyła się do pół miliona sztuk. Do tego sprowadzono ponad 870 tys. używanych aut osobowych. A co nieobojętne z punktu widzenia producentów części i podzespołów oraz akcesoriów, średni wiek sprowadzanego do Polski auta wyniósł ok. 12 lat, średni wiek użytkowanych u nas pojazdów przekracza 13 lat, a mediana to 14 lat, podaje Instytut Samar. Niewiele mniejszą rolę niż rynek wewnętrzny dla polskiego przemysłu motoryzacyjnego odgrywa też eksport części i akcesoriów. Według Automotive Suppliers, jego udział w 2017 r. wzrósł do 44,9 proc., przy lekko spadającym udziale eksportu samochodów. Jak podaje KPMG, kluczowe rynki zbytu dla części motoryzacyjnych to Niemcy i Czechy. Cały rynek produkcji części i akcesoriów KPMG oszacował w 2016 r. na 77,2 mld zł.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Uczestnicy debaty zgodnie wskazywali, że etyczne działanie nie wyklucza się z zyskiem, ale ostrzegali przed nadm...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Kształtowi nowego Programu Ramowego Unii Europejskiej oraz temu, w jaki sposób Polska może najefektywniej wykorz...
Po trzech kwartałach br. wartość inwestycji VC w Polsce była wyższa niż w całym ub. r. – podaje PFR. Choć ostatn...
Coraz więcej Polaków ogranicza wydatki, Unia Europejska przyspiesza odejście od rosyjskiego gazu, a globalna awa...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Powinniśmy wypracować lepszy model inwestycji dotyczących infrastruktury krytycznej, tak żeby prawo zamówień pub...
Chcemy, żeby Nowy Ursus był czymś więcej niż projektem na 1,5 tys. mieszkań, żeby każdy nabywca otrzymywał więcej niż sam lokal - całe doświadczenie życia w dobrze zaprojektowanej przestrzeni - mówi Boaz Haim, prezes spółki Ronson Development.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas