Zróżnicowana moralność płatnicza

Z danych Urzędu Komunikacji Elektronicznej wynika, że z usług telefonii komórkowej korzysta już 92 proc. Polaków, a jedynie ponad 10 proc. posiada telefon stacjonarny.

Publikacja: 20.02.2018 20:00

Zróżnicowana moralność płatnicza

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

Z internetu korzysta 65 proc., przy czym 70 proc. ze stacjonarnego, 25 proc. z mobilnego i niemal 50 proc. z rozwiązań mobilnych w telefonie. Średni miesięczny rachunek za internet stacjonarny wynosi prawie 53 zł, a za mobilny 10 zł mniej. Większość Polaków – ponad 97 proc. – posiada jeden aktywny numer telefonu komórkowego. Prawie siedmiu na dziesięciu Polaków używa smartfona, 30 proc. korzysta z tradycyjnej komórki, a jedynie 0,2 proc. z obu rodzajów urządzeń. Średni rachunek za jeden numer komórkowy od 2015 roku pozostaje na poziomie 47–49 zł. Rekordziści za prywatne telefony płacą nawet 500 zł miesięcznie. W ramach telefonii komórkowej 30 proc. użytkowników korzysta z aplikacji bankowych – ci najbardziej zaawansowani nawet kilka razy dziennie. Co czwarty posiadacz „komórki" dokonuje nią płatności zbliżeniowych. Nie dziwi zatem, że według raportu UKE o rynku, który zawiera dane za 2016 r. – łączna wartość rynku usług telekomunikacyjnych wyniosła niemal 40 mld zł.

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Biznes
Hubert Kamola został prezesem ZA Puławy
Biznes
Rosja kupiła już zachodnie części do samolotów bojowych za pół miliarda dolarów
Biznes
Pasjonaci marketingu internetowego po raz 22 spotkają się w Krakowie
Biznes
Legendarny szwajcarski nóż ma się zmienić. „Słuchamy naszych konsumentów”
Biznes
Węgrzy chcą przejąć litewskie nawozy. W tle oligarchowie, Gazprom i Orban