Zróżnicowana moralność płatnicza

Z danych Urzędu Komunikacji Elektronicznej wynika, że z usług telefonii komórkowej korzysta już 92 proc. Polaków, a jedynie ponad 10 proc. posiada telefon stacjonarny.

Publikacja: 20.02.2018 20:00

Zróżnicowana moralność płatnicza

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

Z internetu korzysta 65 proc., przy czym 70 proc. ze stacjonarnego, 25 proc. z mobilnego i niemal 50 proc. z rozwiązań mobilnych w telefonie. Średni miesięczny rachunek za internet stacjonarny wynosi prawie 53 zł, a za mobilny 10 zł mniej. Większość Polaków – ponad 97 proc. – posiada jeden aktywny numer telefonu komórkowego. Prawie siedmiu na dziesięciu Polaków używa smartfona, 30 proc. korzysta z tradycyjnej komórki, a jedynie 0,2 proc. z obu rodzajów urządzeń. Średni rachunek za jeden numer komórkowy od 2015 roku pozostaje na poziomie 47–49 zł. Rekordziści za prywatne telefony płacą nawet 500 zł miesięcznie. W ramach telefonii komórkowej 30 proc. użytkowników korzysta z aplikacji bankowych – ci najbardziej zaawansowani nawet kilka razy dziennie. Co czwarty posiadacz „komórki" dokonuje nią płatności zbliżeniowych. Nie dziwi zatem, że według raportu UKE o rynku, który zawiera dane za 2016 r. – łączna wartość rynku usług telekomunikacyjnych wyniosła niemal 40 mld zł.

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne