Zróżnicowana moralność płatnicza

Z danych Urzędu Komunikacji Elektronicznej wynika, że z usług telefonii komórkowej korzysta już 92 proc. Polaków, a jedynie ponad 10 proc. posiada telefon stacjonarny.

Publikacja: 20.02.2018 20:00

Zróżnicowana moralność płatnicza

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

Z internetu korzysta 65 proc., przy czym 70 proc. ze stacjonarnego, 25 proc. z mobilnego i niemal 50 proc. z rozwiązań mobilnych w telefonie. Średni miesięczny rachunek za internet stacjonarny wynosi prawie 53 zł, a za mobilny 10 zł mniej. Większość Polaków – ponad 97 proc. – posiada jeden aktywny numer telefonu komórkowego. Prawie siedmiu na dziesięciu Polaków używa smartfona, 30 proc. korzysta z tradycyjnej komórki, a jedynie 0,2 proc. z obu rodzajów urządzeń. Średni rachunek za jeden numer komórkowy od 2015 roku pozostaje na poziomie 47–49 zł. Rekordziści za prywatne telefony płacą nawet 500 zł miesięcznie. W ramach telefonii komórkowej 30 proc. użytkowników korzysta z aplikacji bankowych – ci najbardziej zaawansowani nawet kilka razy dziennie. Co czwarty posiadacz „komórki" dokonuje nią płatności zbliżeniowych. Nie dziwi zatem, że według raportu UKE o rynku, który zawiera dane za 2016 r. – łączna wartość rynku usług telekomunikacyjnych wyniosła niemal 40 mld zł.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Kto inwestuje w Rosji? Nikt. Prezes Sbierbanku alarmuje
Biznes
Chińskie firmy medyczne wykluczone z dużych unijnych przetargów
Biznes
Trump ostrożny ws. Iranu. Europejska produkcja zbrojeniowa, Rosja na krawędzi kryzysu
Biznes
Europa musi produkować pięć razy więcej broni, by stawić czoło Rosji
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Biznes
Bioróżnorodność wymaga coraz większej uwagi