Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 07.02.2018 09:36 Publikacja: 06.02.2018 20:00
Foto: Fotorzepa, Krzysztof Skłodowski
Rz: Dlaczego w produkcji, a także w eksporcie polskiej motoryzacji kluczowy udział mają części i komponenty, a nie samochody?
Jakub Faryś: Powiedziałbym, że te dwa obszary są jednakowo ważne, one się uzupełniają. Jeśli będziemy historycznie rozpatrywać przyczyny tak dynamicznego rozwoju produkcji części i komponentów, to trzeba pamiętać, że mamy w Polsce zakłady produkujące gotowe pojazdy. Zarówno osobowe, jak i dostawcze, ciężarowe czy wreszcie autobusy. I naturalną konsekwencją było przyciągnięcie przez te fabryki producentów części i podzespołów. Kolejnym krokiem było rozwinięcie produkcji nie tylko na potrzeby producentów pojazdów, ale także na rynek zewnętrzny, rozumiany jako inne zakłady produkujące pojazdy w innych krajach, a także na tę część rynku, która obsługuje samochody już jeżdżące. Nie można więc powiedzieć, że ważniejsza jest produkcja części czy produkcja samochodów: to dwa obszary, które bez siebie w zasadzie nie istnieją.
Unia Europejska zabiega o przestrzeń wolnego handlu w świecie nieprzyjaznej geopolityki i egoizmów narodowych.
Wiele rzeczy stanęło w Polsce w miejscu. I same z siebie nie chcą zdecydowanie ruszyć do przodu, czekając na lep...
Podatek od handlu może pójść w górę i objąć internet. Podatki sektorowe to wygodne dla polityków narzędzie. Wybo...
Nasz kraj nie może być zależny od mocarstw technologicznych. Jak tego uniknąć i wzmocnić naszą suwerenność cyfrową?
Polski bank z wyróżnieniem w kategorii Metaverse. Międzynarodowe jury doceniło innowacyjną kampanię Pekao dla młodych klientów.
Sama deregulacja to za mało, premier powinien zaproponować więcej zmian, od uporządkowania Rady Ministrów poczyn...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas