W tej branży klienci szukają jakości

Historia, a także obecna sytuacja tej branży, to odzwierciedlenie całej historii polskiej gospodarki ostatniego ćwierćwiecza.

Soczki, musy, kaszki i herbatki warte fortunę

Producentom artykułów spożywczych co roku rodzi się ponad 380 tys. nowych małych klientów.

Pielucha rządzi rynkiem higieny

Wyceniany na ponad 1,5 mld zł polski rynek kosmetyków dla dzieci ma swoją specyfikę.

Maluch nadąża za trendami mody

Rosnąca zamożność polskich rodzin sprzyja krajowym producentom ubranek i butów dla dzieci.

Dzieci coraz częściej zarządzają portfelami swoich rodziców

Konsumencka siła najmłodszych systematycznie rośnie. To nie tylko ze względu na otrzymywane przez nich kieszonkowe, bo nawet w co drugim domu najmłodsi wsp...

Jesteśmy potęgą w produkcji AGD

W Polsce działa już 26 fabryk produkujących sprzęt AGD. Branża inwestuje nie tylko w zakłady, ale również w logistykę oraz badania i rozwój.

Firmy stawiają na nowe produkty

Od lat najszybciej rośnie sprzedaż zmywarek. Teraz klienci szukają suszarek do ubrań czy sprzętów do przygotowywania zdrowych posiłków. Producenci już na t...

Sektor producentów AGD cichą lokomotywą polskiej gospodarki?

Wielkość rynku krajowego sektora AGD szacuje się na ok. 8 mld zł. Największy udział w produkcji mają pralki (30 proc.) i zmywarki (21 proc.). Większość tra...

Okoliczności sprzyjają

Branża producentów sprzętu gospodarstwa domowego (PKD 2751 i 2752) wyróżnia się dwoma cechami: dużym poziomem koncentracji oraz wysokim udziałem firm z kap...

Branża AGD napędza rozwój europejskiej gospodarki

Przy produkcji sprzętu AGD w Europie pracuje bezpośrednio już 209 tys. osób. Roczna sprzedaż takich produktów to 125 mln sztuk małego oraz 100 mln sztuk du...

Chętni do grona liderów

Po tym jak w rekordowym tempie Samsung został jednym z największych sprzedawców AGD, inne firmy odważniej atakują pozycje liderów. Wybraliśmy kilka z nich,...

Czołówka jest wyrównana

Pięć firm od lat rozdaje karty, jeśli chodzi o największe udziały w sprzedaży sprzętu AGD w Polsce, okresowo zmieniają się t- Konrad Pokutycki, prezes BSH...

Produkcja części to nasza specjalność

Niskie koszty pracy i wysokie kwalifikacje ludzi przyciągają do Polski globalnych producentów części i komponentów dla fabryk aut.

Korzystamy z dobrego klimatu

Polskę w ostatnich latach kilka razy ominęły wielkie inwestycje w branży motoryzacyjnej. To oczywiście źle, ale nasza gospodarka zrekompensowała to sobie i...

W dobrej kondycji

Polskie firmy automotive stanowią ważny element łańcucha wartości globalnych przedsiębiorstw motoryzacyjnych. Od kilku lat notujemy w Europie znaczący wzro...

Inwestycje napędzają rozwój branży

Do największych nowych przedsięwzięć należeć będą budowy nowych i rozbudowy istniejących fabryk silników. Ale utrzymanie obecnej atrakcyjności inwestycyjne...

Wielcy mistrzowie

Produkcją części i komponentów zajmują się zarówno globalne koncerny, które mają w Polsce swoje fabryki, jak i rodzime firmy, które odkryły tu swoją szansę...

Zgodna współpraca i ostra konkurencja na europejskim rynku

Koncerny samochodowe walczą z producentami części o dostęp do rynku napraw. To ostre starcie, od którego wyniku zależy podział rynku pomiędzy autoryzowane...

Krzysztof Łabowski: Ważny segment gospodarki z potencjałem wzrostowym

Według Eurostatu po trzech kwartałach 2016 roku eksport części samochodowych z Polski zbliżył się do 15 mld euro i był wyższy o 6,6 proc. w porównaniu z an...

Jakub Faryś: Nowe szanse dla dostawców podzespołów

Polska stała się poważnym na skalę europejską zagłębiem części samochodowych – mówi Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.